120 lasta sairaalaan Vietnamissa k-piikitysten alettua

Vietnamin luetuin verkkomedia, VNExpress uutisoi 120 lapsen joutuneen sairaalaan Thanh Hoan alueella Pfizer/BioNTech-koronapiikin ottamisen jälkeen. Provinssi aloitti 15-17 vuotiaiden nuorten koronapiikitykset 30. marraskuuta 2021. Piikitetyistä 17 sai vakavia haittoja, mutta heidän tilansa on vakautumaan päin. Lasten tilan seuranta jatkuu sairaalassa.

Rokotahaitat aiheuttanut erä on vedetty käytöstä varastoon, ja sen käyttöä aikuisiin suunnitellaan. Lasten koronapiikitykset jatkuvat muilla rokote-erillä.

Rokotusten alettua viikon sisällä on kuollut kolme lasta. Kuolinsyyksi on määritelty reaktio koronapiikkiin. Edellisellä viikolla Thanh Hoan alueella toimivan Kim Viet Shoe -kenkätehtaan työntekijöistä neljä kuoli koronapiikin aiheuttamaan ”ylireaktioon”.

Lähde:

VNExpress International (2.12.2021): 120 children hospitalized, province suspends Pfizer vaccine batch

4 comments

  1. Natsijohtaja Himmler kutsui kymmeniä lottia matkoille, joista on tähän saakka tiedetty vähän –
    Jenna Saarenketo pääsi jäljille arkistolöytöjen perusteella

    Yle on itsenäisyyspäivänä leipomassa Suomen lotista nazeja

    Tykkää

  2. Bilateraalinen akuutti makulaarinen neuroretinopatia SARS-CoV-2-rokotuksen jälkeen:
    Book BAJ, Schmidt B, Foerster AMH. Bilateral Acute Macular Neuroretinopathy After Vaccination Against SARS-CoV-2. JAMA Ophthalmol. 2021 Jul 1;139(7):e212471. doi: 10.1001/jamaophthalmol.2021.2471. Epub 2021 Jul 21. PMID: 34287612.
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34287612/

    Tapaus akuutista demyelinisoivasta polyradikuloneuropatiasta, johon liittyy molemminpuolinen kasvojen halvaus Oxford-AstraZenecan rokotteen jälkeen:
    Nasuelli NA, De Marchi F, Cecchin M, De Paoli I, Onorato S, Pettinaroli R, Savoini G, Godi L. A case of acute demyelinating polyradiculoneuropathy with bilateral facial palsy after ChAdOx1 nCoV-19 vaccine. Neurol Sci. 2021 Nov;42(11):4747-4749. doi: 10.1007/s10072-021-05467-w. Epub 2021 Jul 17. PMID: 34272622; PMCID: PMC8285283.
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34272622/

    Akuutti makulaarinen neuroretinopatia koronarokotuksen jälkeen:
    Mambretti M, Huemer J, Torregrossa G, Ullrich M, Findl O, Casalino G. Acute Macular Neuroretinopathy following Coronavirus Disease 2019 Vaccination. Ocul Immunol Inflamm. 2021 May 19;29(4):730-733. doi: 10.1080/09273948.2021.1946567. Epub 2021 Jun 30. PMID: 34187278.
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34187278/

    Akuutti makulaarinen neuroretinopatia koronarokotuksen jälkeen:
    Drüke D, Pleyer U, Hoerauf H, Feltgen N, Bemme S. Acute macular neuroretinopathy (AMN) following COVID-19 vaccination. Am J Ophthalmol Case Rep. 2021 Dec;24:101207. doi: 10.1016/j.ajoc.2021.101207. Epub 2021 Sep 23. PMID: 34580648; PMCID: PMC8457905.
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34580648/

    Bilateraalinen parasentraalinen akuutti makulopatia ja akuutti makulaarinen neuroretinopatia COVID-19-rokotuksen jälkeen:
    Vinzamuri S, Pradeep TG, Kotian R. Bilateral paracentral acute middle maculopathy and acute macular neuroretinopathy following COVID-19 vaccination. Indian J Ophthalmol. 2021 Oct;69(10):2862-2864. doi: 10.4103/ijo.IJO_1333_21. PMID: 34571652.
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34571652/

    Haitalliset silmätapahtumat COVID-19-rokotuksen jälkeen:
    Eleiwa TK, Gaier ED, Haseeb A, ElSheikh RH, Sallam AB, Elhusseiny AM. Adverse Ocular Events following COVID-19 Vaccination. Inflamm Res. 2021 Dec;70(10-12):1005-1009. doi: 10.1007/s00011-021-01506-6. Epub 2021 Sep 24. PMID: 34561753; PMCID: PMC8475832.
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34561753/

    Anteriorisen uveiitin puhkeaminen BioNTech-Pfizerin rokotuksen jälkeen: onko tämä vain sattumaa?
    Renisi G, Lombardi A, Stanzione M, Invernizzi A, Bandera A, Gori A. Anterior uveitis onset after bnt162b2 vaccination: is this just a coincidence? Int J Infect Dis. 2021 Sep;110:95-97. doi: 10.1016/j.ijid.2021.07.035. Epub 2021 Jul 18. PMID: 34289406.
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34289406/

    Bilateraalinen multifokaalinen choroidiitti COVID-19-rokotuksen jälkeen:
    Goyal M, Murthy SI, Annum S. Bilateral Multifocal Choroiditis following COVID-19 Vaccination. Ocul Immunol Inflamm. 2021 May 19;29(4):753-757. doi: 10.1080/09273948.2021.1957123. Epub 2021 Aug 3. PMID: 34344280.
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34344280/

    Bilateraalinen uveiitti COVID-19-rokotteen jälkeen: Tapausraportti.
    Pan L, Zhang Y, Cui Y, Wu X. Bilateral uveitis after inoculation with COVID-19 vaccine: A case report. Int J Infect Dis. 2021 Sep 30;113:116-118. doi: 10.1016/j.ijid.2021.09.075. Epub ahead of print. PMID: 34601147; PMCID: PMC8482656.
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34601147/

    Yhteys silmien haittavaikutusten ja inaktivoidun COVID-19-rokotuksen välillä potilailla Abu Dhabissa:
    Pichi F, Aljneibi S, Neri P, Hay S, Dackiw C, Ghazi NG. Association of Ocular Adverse Events With Inactivated COVID-19 Vaccination in Patients in Abu Dhabi. JAMA Ophthalmol. 2021 Oct 1;139(10):1131-1135. doi: 10.1001/jamaophthalmol.2021.3477. PMID: 34473209; PMCID: PMC8414361.
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34473209/

    Tykkää

  3. Australiassa on ryhdytty kamppailemaan rokotepakkoja vastaan myös musiikilla. ”Uusi kansallislaulu” kerää suosiota yhdistäen kansalaisia.

    Vapaasti käännettynä laulun nimi on: Voit työntää rokotepakkosi sinne missä aurinko ei paista!

    Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s