Quo vadis, Ukraina?

AvoinMedialla on ilo ja kunnia julkaista syntyperäisen ukrainalaisen teksti Ukrainan nykytilanteesta. Teksti julkaistaan nimimerkillä Inakomyslyachij, ”Toisinajattelija”, kirjoittajan henkilökohtaisen turvallisuuden suojelemiseksi. Tiedän, kuka kirjoittaja on. Olemme vuosien mittaan ajoittain tehneet yhteistyötä hänen tarkistaessaan, että käyttämieni ukrainalaislähteiden suomennoksen asiasisältö on oikein.

Toisinajattelija kertoo erään kimmokkeen tämän jutun kirjoittamiselle olleen se, että ”Ukrainan konflikti on suuresti vaikuttanut myös ihmissuhteisin, jopa perheiden sisällä. Sukupolvien riidat (vanhemmat vs lapset) tai jopa saman sukupolven sisällä olevat eri näkemykset (viha sisarusten välissä) johtivat suhteiden katkeamiseen ja jopa draamoihin, puhumattakaan ihmissuhteista työpaikoilla ym. Kaiken takana on tietenkin media: vääristynyt kuva Venäjän toimista ja Putinin demonisointi ovat monille niin järkyttävä juttu, ettei kukaan halunnut tietää mitään muuta tilanteesta Donbasissa ja sodan syttymissyistä.”

Kirjoitus on tärkeä, koska se antaa äänen nille, joita massamedia ei halua kuulla. Joitain Toisinajattelijan tekstissä mainittuja asioita — kuten lasten ja nuorten ”kesäleirejä” — käsitteleviä juttuja löytyy AvoinMedian Ukraina-arkistosta

Riikka Söyring

Inakomyslyachij (”Toisinajattelija”)

Sodan syttyminen keskellä Eurooppaa 2000-luvulla on herättänyt hämmennystä monissa Ukrainan traagisia tapahtumia seuraavissa ihmisissä. Tapahtumien taustalla on kuitenkin Ukrainan asema Yhdysvaltain ja Venäjän kylmän sodan jälkeisen vastakkainasettelun tärkeimpänä pelikenttänä. Tätä sotaa pitäisikin mielestäni tarkastella enemmänkin Yhdysvaltain ja Venäjän välisenä kamppailuna vaikutusvallasta kuin Venäjän ja Ukrainan välisenä sotana.


Venäjän johto käyttää sodasta nimeä ”sotilaallinen erityisoperaatio Ukrainan demilitarisoimiseksi ja puhdistamiseksi natsismista”. Tässä kirjoituksessa yritän selvittää, mitä natsismista puhdistaminen on, ja onko Ukrainassa uusnatseja.


Amerikkalainen geopoliitikko, professori ja presidentti Bill Clintonin neuvonantaja, Puolassa syntynyt Zbigniew Brzezinski kirjoittaa kirjassaan The Grand Chessboard (1): ”Ukraina, euraasialaisen shakkilaudan uusi ja merkittävä alue, on geopoliittinen keskipiste, koska jo sen pelkkä olemassaolo itsenäisenä valtiona auttaa muuttamaan Venäjää. Ilman Ukrainaa Venäjä lakkaa olemasta euraasialainen suurvalta. […] Jos Moskova palauttaa itselleen Ukrainan valvonnan – sen 52-miljoonaisen väestön, sen merkittävät resurssit ja pääsyn Mustallemerelle – Venäjä saa automaattisesti keinot tulla suurvallaksi, joka ulottuu Eurooppaan ja Aasiaan.”

(“Ukraine, a new and important space on the Eurasian chessboard, is a geopolitical pivot because its very existence as an independent country helps to transform Russia. Without Ukraine, Russia ceases to be a Eurasian empire. […] If Moscow regains control over Ukraine, with its 52 million people and major resources as well as its access to the Black Sea, Russia automatically again regains the wherewithal to become a powerful imperial state, spanning Europe and Asia.”)

(Kirjoittajan huomautus: Ukrainan väkiluku on nykyään alle 40 miljoonaa.)


Brzezinskin mielestä Ukrainan ja Venäjän lähentymistä ei siis missään tapauksessa päästää
tapahtumaan. Yhdysvallat onkin määrätietoisesti pyrkinyt etäännyttämään Ukrainaa Venäjästä ja lähentämään sitä länsileiriin. Ukrainasta piti tulla jonkinlainen anti-Venäjä: Ukrainassa asuvat venäjänkieliset piti saada vihaamaan Venäjällä asuvia venäjänkielisiä. Sen jälkeen osapuolet usutettaisiin toistensa kimppuun ja sillä tavalla heikennettäisiin Venäjää.


Aluksi oli tarpeen luoda Ukrainan sisälle ryhmä, joka pitäisi Venäjää päävihollisenaan ja voisi
tarvittaessa järjestää vallankaappauksia ja tihutöitä tai päästää epäsuosittuja henkilöitä päiviltä.
Tällaista puolisotilaallista ryhmää varten CIA valitsi sopivat henkilöt, joita se ryhtyi kouluttamaan
erikoisleireillä heti Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen vuonna 1991 tai eräiden tietojen mukaan jo vuonna 1953 (2). Koulutusleirejä oli myös EU:n alueella (3). Näistä taistelijoista koottiin vuonna 2014 Azov-pataljoona, ja myöhemmin Aidar-, Dnepr-, Donbass- ja Tornado- pataljoonat.

Kaikki nämä pataljoonat, joista myöhemmin tehtiin rykmenttejä, olivat ideologialtaan natsihenkisiä (äärikansallismielisiä), ja ne käyttivät (ja käyttävät osittain vieläkin) toiminnassaan natsi-Saksalta lainattuja symboleita, ja jopa hymniä ”Ukraina ponad use!” (Ukraina kaikkien yläpuolella!), joka muistuttaa Saksan kansallishymniä Deutschland, Deutschland über alles.

Huomion arvoinen on sekin seikka, että Azov-pataljoonaa on alusta alkaen tukenut taloudellisesti Donetskin läänin maaherra Sergei Taruta, kun taas Dnepr-pataljoonaa on rahoittanut miljardööri Igor Kolomoiski. Presidentti Viktor Janukovitshia vastaan suunnatut voimat käyttivät hyväksi natsitaistelijoita Maidanin vallankaappauksessa, asevarastojen ryöstämisessä ja kaupunkien hallintorakennusten valtaamisessa.

Vallan kaapanneet oppositiojohtajat (Aleksandr Turtshinov/OleksandrTurchynov, Arseni Jatsenjuk/Yatsenyuk, Dmitri Jarosh, Arsen Avakov) käyttivät natsijoukkioita omien poliittisten tavoitteidensa saavuttamiseksi, ja uuden vallan perustamiseksi Ukrainan eri kaupungeissa. Ainoa poikkeus oli Krim, jossa väestö ei ole halunnut alistua Kiovan uudelle johdolle, vaan äänesti liittymisestä Venäjään. Myös Donbassin väestö, hyvin tietäen, mikä kohtalo heitä odottaa, ryhtyi vastarintaan Kiovan uusia vallanpitäjiä kohtaan. Tästä alkoivat yhdenotot Donbassissa.


YK:n raportissa (4) on vahvistettu tieto useista rikoksista, joihin äärikansalliset ovat syyllistyneet:
Odessan ammattiyhdistysten talon murhapoltto toukokuussa 2014, kirjailija Oles Businan murha sekä siviiliväestön ja poliisien murhat Mariupolissa ovat niistä järkyttävimpiä. Ketään Azovin pataljoonan jäsenistä tai muista äärikansallisten ryhmittymien toimijoista ei ole saatettu rikosvastuuseen teoistaan. Tutkimatta on Odessan tragedia, Oles Businan murhaa ryhdyttiin
tutkimaan, mutta tutkinta lopetettiin kesken. On ilmeistä, että taustalla oli syyttäjän ja tuomarien pelko uusnatsien kostosta. Sen sijaan Azovin komentaja Andrij Biletski, joka hänkin syyllistyi lukuisiin rikoksiin, äänestettiin Radan (eduskunnan) jäseneksi vv. 2014–2019.


Uusnatsit uhkailivat myös presidenttejä – sekä Petro Poroshenkoa että Vladimir Zelenskia – mikäli nämä hyväksyisivät Minskin sopimukset. Uusnatsien johtohahmo Dmitri Jarosh sanoi sen suoraan: ”Jos Zelenski pettää Ukrainan, hän menettää paitsi virkansa, myös henkensä” (5).

Tämän vuoksi mitkään sovituista tulitauoista eivät ole pitäneet Donbassin rintamalla: azovilaiset suostuivat vain siihen, minkä itse katsoivat tarpeelliseksi. Zelenski lupasi vaalikampanjassaan lopettaa sodan, mutta käytännössä tämä osoittautui mahdottomaksi – presidentin valta ei ulotu uusnatseihin.


Näiden tosiseikkojen valossa on nähtävissä, että uusnatsit ovat Ukrainassa muodostaneet voiman, joka tottelee vain omia johtajiaan (Oleh Tjagnibok/Tyahnybok, Andrij Parubij/Andriy Parybiu, Dmitri Jarosh). He ja heidän kannattajansa ja hengenheimolaisensa yhdessä Ukrainan suojelupoliisin (SBU) kanssa onnistuivat luomaan pelon ja terrorin ilmapiirin, jossa ihmisiä saatettiin pidättää ja kiduttaa vain sen vuoksi, että heitä epäiltiin Venäjä-sympatioista. Zelenski väittää, ettei Ukrainassa ole uusnatsismia.

Uusnatsijohtaja Tjagnibok taas kirjoittaa: ”…täytyy hävittää fyysisesti koko venäläinen älymystö ja luoda ukrainalainen Ukraina. Tämä voi toteutua, jos aiheutetaan nälänhätä venäjänkielisissä kaupungeissa ja tätä kautta saadaan näiden kaupunkien väestöä vähennetyksi” (6).

Internetistä löytyvä aineisto Azovin uusnatsien hirmuteoista on järkyttävää katseltavaa.
Viime vuosina äärikansalliset ovat ryhtyneet huolehtimaan lasten kasvatuksesta. Presidentti
Poroshenko julisti jo vuonna 2015, että Ukrainassa lapsia tulee kasvattaa Ukrainan kapinallisten
armeijan (Ukrainian Insurgent Army UPA ja OUN-UPA), Maidanin ja Donbassin ”terrorisminvastaisen operaation” ihanteita silmällä pitäen. On ilmestynyt jopa uusi Kapinallisten aapinen (Povstanska abetka).


Ukrainassa toimii lähes 50 puolisotilaallista kesäleiriä nuorille, joissa koulutusihanteet ovat
uusnatsien ideologian mukaisia – eräänlainen uusi Hitler Jugend. Jopa amerikkalainen NBC-kanava kauhisteli ukrainalaista lasten ja nuorten kasvatusta (7).


Näiden tietojen valossa kannattaa kysyä, voisiko Ukrainasta lähitulevaisuudessa muodostua
äärinationalistinen valtio, joka vain päältä päin näyttäisi ”demokratialta”; sillä olisi vapaissa vaaleissa valittu presidentti ja Rada (eduskunta), mutta todellinen valta olisi uusnatsien harmailla eminensseillä. Mitä tapahtuu, jos äärikansalliset palkkaavat asiantuntijoita kehittääkseen likaisen ydinpommin? Edellytykset tälle kehitykselle ovat olemassa, sillä Tshernobylin ydinjätevarasto on lähellä. Presidentti Zelenski vihjasi tähän Münchenin konferenssissa sanoessaan, että Ukraina voi harkita uudelleen ydinaseettoman valtion statustaan (8).

Tätä taustaa vasten voi ymmärtää, miksi yhtenä Venäjän ”sotilaallisen erikoisoperaation”
tavoitteena oli ”denatsifikaatio”, natsismin poistaminen. Kaikesta päätellen Ukraina ei olisi pystynyt tai halunnut (?) omin voimin kitkemään uusnatsismia. Omituista onkin, että eurooppalaiset ja yhdysvaltalaiset halusivat nähdä Ukrainassa vain demokratian ulkokuoren, vaikka äärikansallinen toiminta oli hyvin tiedossa. Rahaa ja aseita suorastaan syydettiin Ukrainalle: viime vuoden aikana Yhdysvaltain apu oli n. 1 miljardi dollaria ja suuri määrä aseita (9).

Josep Borrellin mukaan (puhe 4.1.2022) EU on vuodesta 2014 lukien antanut Ukrainalle apua 17 miljardin euron arvosta. Koska raporttia näiden avustusten käytöstä on lähes mahdoton saada, voi epäillä, että eurooppalaisten veronmaksajien rahaa käytettiin (ja käytetään) Azovin kaltaisten ryhmittymien aseistukseen ja ylläpitoon.

Suomi ei ole jäänyt sivuun: hallitus teki ”historiallisen”, mutta harkitsemattoman
päätöksen lähettää Ukrainalle rynnäkkökivääreitä, kertasinkoja ja ampumatarvikkeita (10).


Tilanne Ukrainassa rauhoittuu ennemmin tai myöhemmin; mitä Azovin taistelijat sen jälkeen
tekevät? Muodostuuko sen jäsenistä, joista monet ovat tottuneet huumeiden käyttöön (11),
radikalisoitunut ääriryhmä, joka terrorisoi kaikkia? Onko Euroopan arvojen mukaista auttaa tällaisia ryhmiä? Voi myös kysyä, haluaisiko Venäjä pitää lähellään tällaista naapuria? Entä Eurooppa?


Ja lopuksi: sota on hirveä asia. Yli seitsemän vuoden aikana Itä-Ukrainassa ei kuitenkaan – monista yrityksistä huolimatta – ole saatu syntymään pysyvää sopimusta, vaan Donbassissa ihmisiä on kuollut väkivaltaisesti päivittäin. Mikä olisi ollut vaihtoehto tälle erikoisoperaatiolle?


Inakomyslyachij, Toisinajattelija

Lähteet:

  1. Grand_Chessboard.pdf (takeoverworld.info)
  2. SRBIN.info: Project AERODYNAMIC, The CIA has been secretly nationalizing Ukraine since 1953 ja CIA: Project Aerodynamic
  3. Bellingcat (2018): Ukrainian Far-Right Fighters, White Supremacists Trained by Major European Security Firm
  4. Office of the United Nations Report on the human rights situation in Ukraine 16 February to 15May 2016 и Amnesty International “You Don’t Exist” Arbitrary Detentions, Enforced
    Disappearances, and Torture in Eastern Ukraine
  5. Obozrevatel (27.5.2019): Ярош: если Зеленский предаст Украину — потеряет не должность, а жизнь
  6. Time News (17.4.2015): Как раз-то народ на Украине и не нужен
  7. Reddit.com: Ukraine’s Hyper-Nationalist Military Summer Camp for Kids : europe (AvoinMediassa 13.3.2022 ”Informaatiosota pyrkii luomaan perspektiiviharhoja”)
  8. Украина.ру (19.2.2022): Зеленский в Мюнхене: «Мир говорит об угрозе большой войны»
  9. US Department of State (3.3.2022): U.S. Security Cooperation With Ukraine
  10. Helsingin Sanomat (28.2.2022): Suomi lähettää aseita Ukrainalle – Pääministeri Marin: ”Päätös on historiallinen”
  11. Polygraf.net (2020): Обыски в ”Азове” и Нацкорпусе. Найдено оружие и наркотики. Готовились провокации на выборах. Все подробности

Artikkelikuvana pysäytyskuva RT:n dokumenttielokuvasta ”Trapped. Life in Donetsk war Ukrainian

410 kommenttia

  1. Hienoa Riitta, jatketaan samaan malliin. Sinä laitat tätä ns tietoa , minä kommentoin vastaan ja s p noukkii vastauksista putinistien tiedot sitten netistä.

    Tykkää

      • ”Jos ihmiskunta ei kykene irrottautumaan vastakkainasettelun (musta-valkoinen; hyvä-paha) kautta ajattelusta, sopua ei synny tässä maailmassa koskaan.”

        Olen jyrkästi eri mieltä kanssasi. Hyvä ei ole paha ja musta ei ole valkoinen. Pahasta ja sen vaikutuksista ja liikehdinnästä ihmisten joukossa pitää olla tietoinen, hetkeksikään ei saa herpaantua. Pahaa ei tule päästää niskan päälle ja asettua isännäksi isännän paikalle. Hyvän velvollisuus on osoittaa pahan paikka. Tästä voivat kaikki ihmiset olla samaa mieltä ja niistä aineksista syntyy ihmisten kesken sopu, rauha ja turvallisuus.

        Tykkää

      • Taisit ymmärtää väärin kommenttini. Tarkoitin, että jos ajattelemme vastakkainasettelujen kautta (kuten länsi hyvä – itä paha) ei ole mahdollista päästä ”samat säännöt kaikille” -malliin, jossa jokaista kohdellaan tasa-arvoisena, koska lähtökohta (vastakkainasettelu) estää sen.

        Pahojen tekojen tuomitseminen on ok, mutta ei sellaisen tahon tekemänä, joka tekee niitä itsekin jatkuvasti. Samaa mittapuuta tulisi käyttää kaikkiin.

        En yritä kiistää pahan olemassa oloa sen enempää kuin hyvänkään.

        Tykkää

      • Niin kauan kuin ihminen luovuttaa jollekin toiselle oikeuden määritellä hyvää ja pahaa samalla siirtäen myös vastuun samalle taholle (joka ei sitä kumminkaan kanna), tarvomme loputtomassa suossa vailla mitään mahdollisuuksia rauhasta ja yhteisymmärryksestä.
        Ainoastaan siinä tapauksessa että olemme valmiita luopumaan paikastamme katraassa ja astumaan ihmisen saappaisiin, tekemään omat päätöksemme ja kantamaan niistä vastuun meillä on mahdollisuus määritellä hyvää ja pahaa, tälläisessa utopistisessa tilanteessa hyvä ja paha merkitsivät samaa kaikille (poislukien psykopaatit) ja mahdollisuus pahan kukistamiseen olisi olemassa. En pidättele hengitystä tätä odotellessa, koska sekä idässä että lännessä narratiivina näyttää olevan omilla aivoillaan ajattelevien ihmisten vaino.

        Liked by 2 people

      • Nykyään ns. vapaissa demokratioissa pidetään normaalina, että suojelupoliisi seuraa, poimii ja listaa internetissä keskustelevia mielipiteiden perusteella.

        Jos vastaavaa tapahtuu vaikkapa Venäjällä, se on osoitus tyranniasta, diktatuurista ymv.
        Täällä tapahtuessaan se on ”kansallista turvallisuutta” ja ”demokratian ylläpitoa”.

        Kaksoisstandardit näkevät vain jotkut. Jos he asiasta huomauttavat, ovat he Moskovan tiltuja, putinisteja tai muuta vastaavaa.

        ”Samat säännöt kaikille” (tai YK:n peruskirjaan kirjattu valtioiden ja yksilöiden tasa-arvoinen kohtelu) ovat ”vääriä vaatimuksia”, kun niitä esittää sovellettaviksi ihan kaikkiin, myös länsimaiden vihollisikseen nimeämiin.

        Jos ihmiskunta ei kykene irrottautumaan vastakkainasettelun (musta-valkoinen; hyvä-paha) kautta ajattelusta, sopua ei synny tässä maailmassa koskaan.

        Tykkää

    • Amerikkalaisen ammattisotilaan arvio: Scott Ritter is a former US Marine Corps intelligence officer and author of ’SCORPION KING

      THE TRUTH IS OUT THERE: THE UKRAINIAN NATIONAL POLICE KILLED THE CIVILIANS WHO HAD COLLABORATED WITH RUSSIAN FORCES.

      KUN UKRAINAN KANSALLINEN POLIISI SAAPUI BUCHAAN SE OTTI KIINNI VENÄLÄISTEN KANSSA TOIMINEET SIVIILIT JA TAPPOI HEIDÄT. NÄIN USKOO SCOTT RITTER

      Scott Ritter:
      The main source of the Bucha tragedy reports is a videotape, taken by the Ukrainian National Police, of one of their convoys driving through a street in the town

      Buchan tragedian päälähde on Ukrainan Kansallisen poliisin kuvaama video.

      Aikajana ja Miten epäilykset heräävät:

      The chronology of the narrative produces the first red flag that the story being peddled by Ukraine, and echoed in the West, is not what it seems. It is established fact that Russian troops evacuated Bucha on March 30. Ukrainian National Police began entering Bucha on March 31, and that same day the mayor of Bucha announced that the town was fully under the control of Ukrainian officials.

      Venäjän joukot lähtivät Buchasta 30. maaliskuuta. Ukrainan kansallinen poliisi alkoi saapua kaupunkiin maaliskuun 31. Samana päivänä kaupungin pormestari ilmoitti kaupungin olevan täysin Ukrainan viranomaisten hallinnassa.

      Alustavasti ei ollut mitään mainintaa, että joukkomurhaa olisi tapahtunut.
      At no time was there any suggestion by the mayor or any other Ukrainian official of mass killings undertaken by Russia. The videotape in question was released by Ukrainian authorities on April 2; it is not certain if the video had been taken earlier, or on that day. What is certain is that the images shown in the video differed sharply from the narrative initially portrayed by the mayor

      Video on luultavasti julkaistu 2. päivä huhtikuuta. Sen kuvaamat tapahtumat poikkeavat jyrkästi siitä mitä ja miten pormestari alunperin kuvasi tapahtumia.

      ICC syyttäjä Khanin pitäisi saada valtuudet haastatella Ukrainan kansallista poliisia, jolla on perinteisesti ollut läheiset suhteet maan äärioikeistoon, erityisesti Azovin pataljoonaan

      Khan would also be empowered to conduct interviews with the Ukrainian National Police, who have a history of close relations with members of the Ukrainian far right, including the infamous Azov Battalion. Of particular interest would be any investigation into orders given to the police regarding the treatment of those Ukrainian civilians deemed to have collaborated with the Russian military during its occupation of Bucha

      If and when Khan is eventually given access to evidence about the Bucha killings, it will have been manipulated by the Ukrainian National Police to such an extent that disproving the allegations will be virtually impossible.

      Jos ja kun Khan pääsee tutkimaan todistusaineistoa, todistusaineisto on luultavasti manipuloitu jo sellaiseksi, ettei sen perusteella pysty tekemään oikeita johtopäätöksiä.

      The truth about what happened in Bucha is out there, waiting to be discovered. Unfortunately, that truth appears to be inconvenient for those in a position to pursue it aggressively through a forensics-based, on-site investigation. If it so happens that it eventually emerges that the Ukrainian National Police murdered Ukrainian civilians for the crime of allegedly collaborating with the Russians during their brief occupation of Bucha

      Totuus on siellä jossakin. Ja se saattaa olla hyvin epämukava.

      Lähde rt piste c o m

      553293-bucha-war-crimes-truth

      “In war, truth is the first casualty.”

      ― Aeschylus

      Tykkää

  2. Hyökkäyksestä vaikka voi täysin syyttää putinin venäjää, niin taustalla on paljon USA:n ihmeellisiä hämärätoimia myös tuolla suunnalla. Tiesin sillon kun Biden huijattiin presidentiksi, että maailmassa tulee tapahtumaan kaikkea kauheaa hyvinkin nopeasti. Eikä homma ikävä kyllä lopu edes Ukrainan sotaan, vaikka sinne rauha toivottavasti hyvin pian saataisiinkin.

    Tykkää

    • Jotta hyökkäyksestä voisi syyttää Venäjää järkiperusteisesti, olisi kuitenkin pystyttävävastaamaan tuon kirjoituksen päättäneeseen kysymykseen ”Mikä olisi ollut vaihtoehto tälle erikoisoperaatiolle?”

      Itse en ainakaan ole nähnyt mitään perusteltua arviota mahdollisesta vähemmän väkivaltaisesta vaihtoehdosta.

      Ylipäänsä olen nähnyt vain yhden ehdotuksen, jopa mielenkiintoisen, mutta sen tueksi en ole mitään tietoa saanut, että se olisi ollut oikeasti mahdollista toteuttaa. Sellainen idea, tai toive, että Venäjä olisi Ukrainaan hyökkäämisen sijaan voinut pyrkiä asettamaan ohjuksia uudestaan Kuubaan ja tämän tapaisesti painostaa USA:ta perääntymään, koska juurikin USAon tietenkin tämän Ukraina-tilanteen takana. Kuitenkin intuitiivisesti arvelen, että tällaisten toimien mahdollisuus on arvioitu eikä ehkä ole ollut toteutettavissa. Kyseinen suunnitelma teoriassa olisi voinut toimia painostustekijänä joka olisi saattanut tuoda tulosta ilman veren vuodatusta, mutta epäilen, että esim. Kuuban yhteistyö olisi ollut vaikea saada tämän taakse ja myös poliittinen fallout olisi liian negatiivinen. Lisäksi ehkä itse järjestely olisi ollut liian helposti paljastuva liian aikaisin ja siksi epäonnistumisen riskit ja haitat liian suuret jne.

      Kyllä se niin on, että totuuteen pyrkimällä en kyllä itse onnistu löytämään aineksia jolla Venäjän toimia voisi tuomita. Ne jotka sen pyrkivät tuomitsemaan eivät myöskään koskaan näytä perustelevan tuomiotaan millään todellisuuteen viittaavalla, pelkillä median lietsomiin valheisiin pohjautuvilla tunnelatauksilla typillisesti.

      Liked by 1 henkilö

      • Ei Kuubalaisetkaan halua tulla Amerikkalaisten pommittamaksi. Ottamalla ohjuksia omalle maaperälle, siitä tulisi vähintään ensi-iskun kohde, ellei jo ennltaehkäisevän iskun kohde.

        Ihan sama tilanne jos Suomi liittyy nato:on. Erittäin vaarallinen hyökkäysuhka tulisi aivan Venäjän rajalle.

        Tykkää

      • Luultavasti Donbassin alueella on venäläisissä vakoilijoita, jota tiedottivat Venäjälle Azov pataljoonan aikeista hyökätä separatistivaltioiden alueelle. Venäjä siis tiesi siitä ja invaasiollaan esti ne sotaoimet. Nato-jäsenyyden haluaminen ei ollut ainoa syy.

        Liked by 1 henkilö

      • Jotta hyökkäyksestä voisi syyttää Venäjää järkiperusteisesti, olisi kuitenkin pystyttävä vastaamaan tuon kirjoituksen päättäneeseen kysymykseen ”Mikä olisi ollut vaihtoehto tälle erikoisoperaatiolle?”

        Samaa olen miettinyt. Ennalta toimien olisi tuolta vältytty, mutta sitä ei haluttu tehdä. IMF jakeli rahaa sotaa käyvälle Ukrainalle vastoin omia sääntöjään, rahaa ja aseita + kalustoa ovat jakaneet myös EU ja Yhdysvallat.

        Muuhun johtopäätökseen kuin että Venäjän hyökkäystä ja sotaa haluttiin, sitä valmisteltiin, on vaikea tulla jos katsoo länsimaiden toimintaa.

        Tykkää

    • No ei oikein voi täysin syyttää Putinin Venäjää, kun useiden todisteiden perusteella Zelenskyn joukot aloittivat operaation Donbassissa 16-17.2. Ukraina aloitti Donbassin ja Krimin takasinvaltauksen.

      Tästä syystä Venäjä vastasi 24.2.

      Joukkojen kaapiminen ei tapahdu hetkessä, joten kummatkin osapuolet keräsivät joukkoja hyvän aikaa ja tiesivät mitä odottaa: Ukraina lähelle kontaktilinjaa ja Venäjä Valkovenäjälle sekä lähelle Donbassia.

      Venäjä nimesi operaation Za Mir. Jos sen vaikka kääntäisi rauhaanpakottamiseksi niin nimi on aika osuva.

      Tosin tässä pitää tietää sodan pitkä historia aina vuodesta 2014 ja sen taustatapahtumat. Joka tapauksessa lännen roistot ovat käyttäyneet tavalla johon ei sanoja löydy. He syyttävät kaikesta Venäjää, mustamaalaavat ja valehtelevat.

      On helppo arvata ettei tälläkään kerta lännen syytökset kestä kunnollisia ja riippumattomia tutkimuksia ja siksi sellaisia ei tule. Nämä lännen roistot eivät ole kiinnostuneita tutkimuksista tai totuudesta. Ainoa päämäärä heillä on taloudellisen vallan tavoittelu ja kilpailijan tuhoaminen. Ensin Venäjä ja sitten Kiina.

      Ilman mitään tutkimuksia EU:n puheenjohtaja suljetuttaa jo satamia venäläisaluksilta. Tuskin enää lähemmäs kolmatta valtakuntaa voi päästä: Valehtelua, vääryyttä ja tuhoamista.

      Sota on tosiaan alkoi jo vuonna 2014 sisällissotana. Ja Minskin sopimuksen hylkäsi Ukraina, ei Venäjä. Ukraina toimii lännen rahalla, opeilla ja aseilla.

      Täällä lukemalla asiat selviää. Artikkeleita on julmettu määrä. Kannattaa unohtaa valtamedian aivopesu.

      Tykkää

  3. Maamme vallanpitäjät aseistaessaan Ukrainan kansan ja Venäjän vihollisia paljastavat aatteensa.
    On aiheellista kysyä, kyteekö meilläkin samallainen sisäinen operaatio odottamassa h-hetkeä.
    Olihan se erikoinen pakolaisaalto, se v.2015 matuinvaasio, jossa ruotsin valtion toimesta rahdattiin meille 35000 nuortamiestä ja heidät täällä otettiin avosylin vastaan valtiovallan suojeluksessa!
    Nyt Ukrainasta saapuu todellisia sotaa pakoon lähteneitä evakoita, elikkä naisia ja lapsia juuri niitä joita pitääkin suojella, eli ei taistelukuntoisia nuoria miehiä jotka kuuluu rintamalle!!!

    Liked by 1 henkilö

    • Se oli kieltämättä aika erikoista että Ruotsin valtio kuljettaa irakilaisia ukkoja Syyrian sodan varjolla Suomeen.
      Siin oli myös semmonen outo asia, että ulkoministeri Timo Soinia kohdeltiin Ruotsin mediassa todella huonosti, aina siihen asti kunnes hän kävi siellä Ruotsissa juuri ennen kuin alkoivat kuljettamaan niitä irakilaisia Suomeen. Sen jälkeen Soinin kohtelu Ruotsin mediassa muuttui täysin.

      Tykkää

    • Ainakin täällä paikallislehti kertoi, että matuhyysärit olivat jo vuotta aimmin harjoitelleet pakolaisten vastaanottamista ja, että uunituore toimintasuunnitelma oli vielä pöydänkulmalla, kun piti ryhtyä sitä soveltamaan. Ja joka uutisessa myöhemminkin kehuttiin, miten nopeasti ja ongelmitta asuttaminen tapahtui. On ihan selvää, että matuaalto oli suunniteltu operaatio, eikä mikään sotaa ja vainoa pakoon lähtenyt evakkoretki.

      Tykkää

  4. Kokonaan on jäänyt käsittelemättä se, mitä Ukrainassa käytetyille aseille tapahtuu konfliktin jälkeen. Saako EU planeetan moderneimpaan aseistukseen nojautuvat rikollisorganisaatiot, vai aukeneeko tavalliselle kansalaisellekin ”oikeus” äänestää sotilastason aseistuksella?

    Tykkää

  5. Arvokas ukrainalainen puheenvuoro. Natsipataljoonat esillä. Entä jos tätä yrittäisi katsoa nurin käännettynä, kostopataljoonilla – kostolle 30-luvun nälänhädästä, 40-luvun loppupuolen puhdistuksista – voisi olla valtavasti legitimiteettiä? Ja kansallista vaikka kaameaakin jatkuvuutta? Mutta nythän nämä näyttäisivät olevan pataljoonia tulevaisuudesta, sieltä missä kukaan ei ole mitään. Eivät ole hyvässä seurassa mutta muutakaan ei ole.

    Tykkää

    • Kostopataljoonista tuli mielleyhtymä Raatteen tiellä suomalaisia vastassa olleisiin joukkoihin.

      ——–
      Natsi- ja kostopataljoonat eivät ole toisensa poissulkevia vaihtoehtoja. Ja tosiaan CIAn omillakin sivuilla on arkistomateriaalia tuosta Project Aerodynamicsista, jolla Ukrainassa on pidetty natsismin ja koston jatkumoa yllä.

      [Länsi-]Ukraina on ilmoittanut vakinaisen armeijansa vahvuudeksi 225 000 henkilöä. Reuters kertoi [Länsi-]Ukrainan miesvoimissa vierastaistelijoita olevan arviolta 102 000.

      Sisältyyko em. 102 000 lukuun 225 000 henkilöä, vai tuleeko se siihen päälle, en tiedä.

      Tietääkö joku kommentoijista?

      Tykkää

  6. Katselin juutuupista ”Ajatus rikos tuotannon” jutun jossa Mari Kalanne jutteli Ukrainan historiasta nyky tilanteeseen asti.
    Maidanin yhteydessä oli puhe CIA:stakin.

    Tykkää

  7. Aika paljon nähty työtä mustan pesemiseksi valkoiseksi. Eihän sitä tarvitse katsoa kuin Mariupolin tuhottua kaupunkia ja perääntyvien venäläisten tuhotöitä, niin aikamoinen erikoisoperaatio on meneillään, jolla pelastetaan Venäjän edut. Siis natsit Kiovassa ja kansanmurha jotain kohtaan. Kummastakaan ei ole merkkiäkään.

    Liked by 2 people

    • Azoveista ei siis sinun mielestä ole merkkiäkään, jotka kouluttavat nuoria samoin kuten äärimuslimijärjestöt? Sodassa ei hyviksiä olekaan mutta kyllä tässä on kysymys Venäjän väliinmenemisestä 8 vuoden venäläisen väestön Donbassissa kansanmurhaamisen jälkeen. Ukrainan CIA-biolaboratoriot bioaseiden valmistamiseen ovat paljastuneet. Ukrainan azovit kiduttavat silmittömästi venäläisiä sotilaita. Videopeleistä otettua ”kuvamateriaalia” on paljastunut käytetyn osoittamaan ”Ukrainan urheita edesottamuksia”.

      Suomen olisi joka tapauksessa kannattanut pysyä puolueettomana. Uimme tällä hetkellä hintojenkin johdosta kaulaa myöten omassa typeryydessämme. Ja marjonetit kuten Marin puhuvat jo kevään aikana tapahtuvasta Nato-päätöksestä. Niinistö sanoi että parin (feikki)gallupin ja asiantuntijan suosituksen jälkeen ei muuta mandaattia tarvita Suomen Natoon viemiseksi.

      Herätkää nyt olkaa niin hyvät! Venäjä tai Ukraina ei minua sinällään kiinnosta pätkääkään vaan Suomi! Natossa Suomen tarina olisi loppu.

      Tykkää

      • Joo mistähän ne kansanmurhan dokumentit löytyy. Onko oikeushammaslääkäri Helena Ranta tai joku vastaava käynyt tutkimassa joukkohaudat ja onko kansanmurhan uhrien nimet jossain luettelossa. Jos tiedät missä, niin voisin vilkaista ja ihmetellä vaikka sitä kauheuden määrää. Lisäksi haluaisin tietää montako natsia venäjän urhea armeija on saanut kiinni. Täytyyhän niitä olla jo varmaan kymmeniä tuhansia. Päänatsi eli Ukrainan juutalainen presidentti Volodymyr Zelenskyi on vielä pidättämättä, vaikka hän oli ykkösenä putinin listalla. No kaikki aikanaan.

        Tykkää

    • mariupolin perääntyvät venäläiset?
      eikös seillä azov ja muut natsit ole ne jotka perääntyneet,ja miinoittaneet poistuessaan paikkoja.
      tuhosta siellä vastaa kyllä varmaan azov enemmän,onhan sitä ihan videoo olemassa,kuinka vaikka tankit ampuu taloihin lähelle ja kauemmas.
      ja teatterin tuhossa,heillä taas jäi kuvaamatta itse tilanne kokonaan,vain ennen ja jälkeen kuvaa tuli.
      erikoisesti oli kyllä ennen ”iskua” kuvaa,jossa autoja paljon teatterin ympärillä….mutta jälkeen kuvissa ei sitten autoja näkynyt,ei ehjiä tai tuhoutuneita…joku voisi ajatella,että osattiin autot siirtää pois tulevan räjäytyksen takia pois…
      ja tietenkin pitää ohittaa siviilien kertomukset kaupungista,ennen ja jälkeen tapauksen.

      ja ellei natsit ole kiovassa,niin mikä mahti siellä on vallassa,että voivat sitoa ihmisiä tolppiin,ruoskia heitä,ja nöyryyttää täysin avoimesti?jos kukaan ei uskalla mennä puuttumaan moiseen,niin joku siellä on vallassa,että pelottaa puuttua asiaan,koska ei siellä tietenkään enemmistö ole natseja..vai hare krishnojako ne on..

      Tykkää

    • Sota on tottakai julmaa, eikä siviiliuhreilta voi kokonaan välttyä. Mutta totuudelta voi välttyä helposti jos lukee vain länsimediaa, valhemediaa.

      Katselin aika pitkään pommitettua Syyrian kaupunkia Ylen tuubista, ja sitten katsoin toisesta tuubista ja se näytti ihan erilaiselta. Se näytti siltä, että humanitaarista apua tarjosivat Venäjän joukot, kaupunki ei ollut ollenkaan niin pahasti tuhottu kuin samasta kuvakulmasta ja samasta kohtaa kuvattu filmin pätkä joka Ylellä pyöri joka ilta tuhanteen kertaan, sai sen näyttämään.

      Ylen tuubista ei näkynyt koskaan amerikkalaisia miehitysjoukkoja Syyriassa. Ylen tuubi jättää kertomatta niiden siviilien tarinat, jotka ovat jääneet sota-orvoiksi, menettäneet kotinsa amerikkalaisten operaatioissa ympäri maailmaa.

      The INTERCEPT:

      OVER TWO DECADES, U.S.’S GLOBAL WAR ON TERROR HAS TAKEN NEARLY 1 MILLION LIVES AND COST $8 TRILLION
      A new report from the Costs of War Project makes staggering estimates for the human and financial costs of the global fore

      Joten aika paljon pesee Suomen valhemedia mustaa valkoiseksi joka päivä. Pelkästään USA:n terrori-operaatioissa on kuollut lähes miljoona.

      Filmiksi suosittelen Ukrainian Agony – The Concealed War

      Hiukan tasoittamaan valhemedian propagandaa ja kertomaan 2014 alkaneen sodan taustoista.

      Tykkää

  8. Neuvosen Jussi….Taas..Senkun tuumailee..Asianajan ”aivoilla”… Jossa…Itse Teostakin..Kiinni jäänyt Murhaaja…On TÄYSIN Syytön..Ennenkuin…Tuomio on Virallisesti lausuttu…

    Jos Ukrainalaiset…NYT Sitten Haluaisi ”Kostaa”…Ne Neuvostoliiton Hirmuteot…

    Niin…Miksi sitten Veljelevät…”Kotimaassaan”… Niitten Lahtaajien..(JuutaLoisten)…Kanssa..???

    Neuvostoliitto oli..Lännen Tukemien Bolshevikki…JuutaLoisten…Miehittämä Maa…NE..Suoritti Ne Hirmuteot..

    EI Kristityt Venäläiset…Heidät TELOITETTIIN..Tai Lähetettiin Siperiaan….KUOLEMAAN..

    Koko Venäjän Sivistyneistö…LAHDATTIIN…Vain B.JuutaLoiset…Ja Muu Pohjasakka… Jätettiin Eloon…

    SEKÖ…Nyt SITTEN…..Venäläisten…Syytäkö…Neuvosen päässä..???

    Tykkää

    • Jätetään henkilöönkäyminen ja kommentoijia koskeva kommentointi pois, pysytään asiassa eli Ukrainan sodassa, Suomen tulevaisuudessa jne.

      Tykkää

  9. Jallu
    3 HUHTIKUUN, 2022 12:15 AM

    Katos…KUA:N…Oma Hullu…Matti R. Kusipää…On taas Päästetty Tietokoneen…Ääreen..

    Viimeisistäkin Perseilyistä…Huolimatta..

    Taitaa…$ikalassa…Olla Eunukki vaje…Kun Vähäälyisetkin…Kutsutaan vuoroon..

    $ikapiikkikö…Tehnyt tehtävänsä..

    Tykkää

    • Jätetään henkilöönkäyminen ja kommentoijia koskeva kommentointi pois, pysytään asiassa eli Ukrainan sodassa, Suomen tulevaisuudessa jne.

      Tykkää

  10. nakki
    3 HUHTIKUUN, 2022 2:09 AM

    Nakki…Tietenkin…Kun Hyökkäys Syyriaan oli Suunniteltu jo Vuosia…Länness..Niin Tottakai..Seurauksetkin…Tiedettiin…Etukäteen…

    France’s Roland Dumas tells how Syria’s Destruction was planned in advance.

    Siistä syystäkin..Tää NATO Kiimakin Suomessa…Maanpetturit Tietää jo NATON Suunnitelmasta..Hyökätä Venäjään…

    Mistä luulet…Maan Petturi…$uoli Niinistön Ajamasta..Isäntämaa Kusetuksessa oli Kyse…

    NATO…KANSANMURHAN…Ennakko Valmistelust…

    Tykkää

    • Minun arvaus on, että Syyrian kaatamiseksi värvätyt palkkaterroristit saatiin mukaan sotaan vasta kun niille luvattiin eläke ja turvapaikka Suomesta tai muista länsimaista. Sodan pitkittyessä oli pakko lunastaa lupaukset, muuten uusien terroristisopimusten laatiminen olisi joutunut uskottavuuskriisiin. Ja parasta markkinointia oli, kun kolmekymppiset terrroristiveteraanit vietiin yläkoulun tyttöjen liikuntatunnille kotoutumaan ja haaremikuvat levisivät sieltä ympäri lähi-itää.

      Tykkää

      • Ja hintanahan on ollut vajaa kymmenen Suomalaistyttöltä irronnutta päätä, elävältä polttaminen ja lukemattomat joukkoraiskaukset. Läntisen arvopohjan mielestä se oli ilmeisesti hinnan arvoista.

        Tykkää

      • Voisi olla. Montako lasta se olikaan — 300 000? 500 000? — joiden henkeä Madeleine Albright piti maksamisen arvoisena hintana Irakissa? Muiden lasten hengellä niin väliä… ilmeisesti.

        Tykkää

      • Albreightin mukaan 500 000 irakilaista lasta kuolleena on OK. Tämä oli siis USA:n virallinen kanta Irakin pakotteisiin nähden.

        Tykkää

  11. Miksi bidenien touhuista ei uutisoida Suomessa mitään? Joka ainoa maailmassa tietää että koko presidentin suku on korruptoitunut ja läpeensä mätä, mutta kukaan ei sano siitä mitään.

    Tykkää

    • Kiusallista kertoa kun on vuosikaudet kehunut Bideneita Trumpin, ja demareita öyhyttäjien vastavoimana, ja uskotellut heidän pelastavan demokratian, maailman, ympäristön ja köyhät.

      Sitäpaitsi he toimivat Suomen ja EU:n muka-liittolaismaan johdon keulakuvina.

      Tykkää

      • Samahan se on se päivänselvä USA:n vaalihuijaus.
        Kaikenlaisia todisteita on vaikka kuinka paljon, mutta sanotaan vain että ei ole todisteita.
        Biden hävisi vaalit täysin selvästi, mutta teeskennellään kaikki muuta. Enkä ole mikään trumppi fanikaan mutta on tämä maailmanmeno jo aika noloa.

        Tykkää

      • Sitä tulee usein mietittyä, että monenko ihmisen ns. mielenterveysongelmat johtuvat sairaasta maailmasta.

        Vaikea on olla sairastumatta, jos ympärillä on liikaa vääryyttä, järjettömyyttä, pahuutta, välinpitämättömyyttä, valehtelua ymv.

        Ja se jatkuva pelko, jonka vallassa niin moni elää. Vieläkin muistan vuosien takaa, kun mieheni kertoi tavanneensa kaupunkilaisnaisen, joka oli tullut maaseudulle lomalle, mutta ei uskaltanut astua nurmikolle, koska pelkäsi punkkeja.

        Lehdet pelottelevat ja ihmiset pelkäävät, elävät jatkuvassa stressitilassa.

        Yhteiskunta horisee välittämisestä, leipäjonot pitenevät. Jossain vaiheessa ihmiset, ehkä leipäjonolaiset etunenässä, lakkaavat välittämästä yhteiskunnasta, jota rakennetaan aina muille, ei heille.

        Tykkää

      • Kyllä tässä omakin mielenterveys jo tuntuu heittelevän pahasti tän täysin järjettömän maailmanmenon takia.
        Mutta varmasti tulee olemaan tämän hetken lapsilla ja nuorilla todella paljon mielenterveysongelmia.

        Tykkää

      • Katselin tänään useamman jakson Patrick Lancasterin Mariupolissa, Spartakissa ja Donbassissa tekemiä haastatteluja.
        https://www.youtube.com/results?search_query=patrick+lancaster

        Mitä jäi mieleen?

        DPR:n Spartakissa, rintamalinjan vieressä sijaitsevassa kaupungissa edelleen asuvien 70-80 ihmisen eläkkeet maksaa Venäjä.

        Haastateltava ei sanonut miksi näin on, mutta päättelen sen johtuvan siitä, että Länsi-Ukraina lakkautti julkisen sektorin palkkojen ja myös eläkkeiden maksun Itä-Ukrainaan 7-8 vuotta sitten aloitettuaan sodan.

        Venäjä on järjestänyt pakoreitin ja hätämajoitusta Mariupolista pakoon päässeille. Azov estää siviilejä pakenemasta käyttäen heitä ihmiskilpinä.
        Mariupolissa on ehkä vielä noin 300 000 siviiliä karmeissa oloissa ja Azovien maalitauluina.
        Asukkaiden mielipide EU:sta, Yhdysvalloista, briteistä ja Kiovan hallituksesta ei ole suopea (nätisti muotoiltuna, he käyttivät värikkäämpää kieltä).

        Itä-ukrainalaiset luottivat ja luottavat siihen, että Venäjä ei hylkää heitä — nyt, kun ”omat” tappavat heitä.

        Moni yrittää päästä Venäjälle.
        Moni aikoo palata kotiinsa kun sota loppuu.
        Moni ei suostu lähtemään. vaikka on sota.

        Oli koti, oli työ, oli kaunis kotimaa. Mitä muuta ihminen tarvitsee: ruokaa, lämpöä, turvaa, mietti eräs nainen.

        — Mutta muiden maiden, mukaan lukien meidän, hallitukset eivät heille sitä suo koska geo- ja valtapolitiikka. Siviilit kärsivät eliitin toiminnasta.

        Länsimaat ja Länsi-Ukraina ovat politikoimisellaan aiheuttaneet sellaiset sukupolvihaavat, että en usko olevan enää mitenkään mahdollista, että Itä-Ukraina palaisi Ukrainan yhteyteen.

        Tykkää

      • En tosiaan puolusta mitään venäjän raakuuksia, mutta hyvin vaikea on tavallisen ihmisen nykyään tietää koko totuutta mistään asiasta. Uutiset kun ei enää ole uutisia joissa kerrottaisiin mitä tapahtui, missä miksi ja millon? Vaan se uutisointi on aivan kaikessa pelkkää ideologista propagandaa, ihan asiasta riippumatta.

        Tykkää

  12. joo
    2 HUHTIKUUN, 2022 8:43 PM

    Terve..Pissis…Täss Maailmass…On Vahvempia Voimia…KUIN…Te $atanisti…Luusereitten…

    Sun…Teidän Elämänlanka..On HÄNEN Käsissään….Ei Pissisten…Omass..

    Joten…ISTU ALAS…..Ja Rukoile…Armoa…..Pers…kärpänen

    Tykkää

  13. joo
    2 HUHTIKUUN, 2022 8:43 PM

    Terve..Pissis…Täss Maailmass…On Vahvempia Voimia…KUIN…Te $atanisti…Luusereitten…

    Sun…Teidän Elämänlanka..On HÄNEN Käsissään….Ei Pissisten…Omass..

    Joten…ISTU ALAS…..Ja Rukoile…Armoa….Senkin…Pers…kärpänen

    Tykkää

    • Jätetään henkilöönkäyminen ja kommentoijia koskeva kommentointi pois, pysytään asiassa eli Ukrainan sodassa, Suomen tulevaisuudessa jne.

      Tykkää

      • Tämä kaveri ei elä tätä päivää. Miksi sallit viestit,sillä tyyppi ei tuo mitään lisäarvoa keskusteluihin, vaan tuhoaa jopa halun lukea koko kommentointi ketjua?

        Tykkää

      • Kysymyksesi pisti miettimään.

        Ehkä siksi, että jokaisella on oma tapansa viestiä, ja pyrin kuulemaan jokaista.

        Vaikka lopputulos olisi, että en ymmärrä.

        Tykkää

  14. Pöh…Kun Tuo Korttitalo…Kaatuu…Kaatuu Noitten .Suolois Paskanlevittäjienkin kyhäämä…

    Kukaan…Heistä…Ei Uskalla koskea sitä Ovea..

    Sama se On…Siellä Kansankusettajien keskuudessa….Kuseeseen Ovat Meidät Vieneet..Kukaan Ei vaan Uskalla…Siitä Kansalle Ilmoittaa…

    Tykkää

  15. Voisi kuvitella, että meillä on jo pitkään toiminut samanlainen salainen Azov-pataljoona, joka pitää median ja poliitikot laulamassa samaa Nato-laulua.

    Tykkää

  16. RS…Ottaisin tuon Tosissani..Jos Ilmoittaisit…Saman…Noille KUSIPÄILLE..Kuten esm.tuo..Joo…Joka Täällä Uhkailee…Jokaista…Kommentoijaa..Joistain…Listalle joutumisesta…

    NIITTEN Persettä…Sensijaan Nuolet…Kerta Toisensa jälkeen…

    Sitten…Kun Joku..Vastailee Niille…Samalla mitalla…SITTEN..Puututaan…

    Tyypillistä…NAIS…Toimintaa…

    Tykkää

  17. Toimet Venäjällä sekä Venäjän sekaantuminen naapurimaiden asioihin viittaavat kyllä siihen että natseja löytyy lähinnä Moskovan suunnalta. Tuollaisesta balkanisoitumisesta ei seuraa mitään hyvää. Sellainen maa joka elää lähinnä uusiutumattomien luonnonvarojen viennillä ei ole koskaan pärjännyt sillä reseptillä pitkään. Vastaavasti siirtomaavallat jotka rikastuivat alusmaista saaduilla luonnonvaroilla romahtivat, kun oman elinkeinoelämän kehittäminen laiminlyötiin.

    Nyt kun Venäjää on kohdannut melkoinen osaajien pako, niin onhan noista Nistanistanistaneista tarjolla väestöntäydennystä mutta joudutaan vaan ojasta allikkoon.

    Tykkää

  18. RS…Kuulut historian perusteella…Siihen Nais/Äiti…Kasvatusryhmään että…Jos Lapsi tulee Kotiin koulusta..Ilmoittaen että Joo Kusipää…Kiusasi koulussa..Niin lähdet heti Tarjoamaan sille Pullaa..(Nuolemaan sen Persettä)…Ja jos Lapsi..Päättää Aikuista…Ja lähtee Lyömään Takaisin…

    Lähdet…SILLE…HUUTAMAAN……

    Voi…Tää…Maailma………..

    Tykkää

  19. Minne menet Ukraina on todella hyvä kysymys? Holodomor oli johdettu Moskovasta ja siihen eivät pystyneet vastaamaan ukrainlaiset muula tavoin kuin kuolemalla nälkään! On syytä todella ihmetellä sitä kuinka ”natsipataljoonat” ottavat rahoituksen Holodomorin järjestäjien etnisiltä sukulailsilta kuten Kolomoiski!

    Käsitteenä ”natsi” oli juuri Zelenskin etniseen ryhmään kuuluvan henkilön keksimä ja sitä ei käytetty ll Maailmansodan aikana! Pahinta tilanteessa on se, että suurin osa medioistamme Suomessa syöttää tuutin täydeltä CIA:n propagandaa, jopa ”Paavon” PT-media.

    Maailman onnellisin ja tyhmin kansa odotttelee Natoon pääsemistä kuin lammas halal-teurastukseen!

    pekka parikka

    Tykkää

  20. Kyrvänpaino Kursiivin tsuppari
    3 HUHTIKUUN, 2022 8:58 AM

    Toimet €ussa sekä Suomen sekaantuminen naapurimaiden asioihin viittaavat kyllä siihen että Idiootteja löytyy lähinnä Hellsingin suunnalta. Tuollaisesta Vähäälyisyydestä ei seuraa mitään hyvää. Sellaiset Maat joka elää lähinnä Muitten maitten luonnonvarojen Tuonnilla ei ole koskaan pärjännyt sillä reseptillä pitkään. Alusmaat kuten Suomi jotka köyhtyivät Siirtomaihin viedyillä luonnonvaroilla romahtivat, kun oman elinkeinoelämän kehittäminen laiminlyötiin.

    Nyt kun SuoJunttilaa on kohdannut melkoinen Varojen ja Luonnonvarojen pako, niin onhan noista Koraaniistanioista tarjottu väestöntäydennystä mutta joudutiin vaan ojasta allikkoon.

    Tykkää

    • €U kyllä sekaantuu enemmän Suomen asioihin kuin Suomi muiden asioihin. Erityisesti omien luonnonvarojen käyttöä omassa maassa koitetaan haitata viherdirektiiveillä. Ruotsin vallan aikana Suomen elinkeinoelämää ei kehitetty, mutta sotiin kyllä kaivattiin väkeä. Teollistuminen alkoi kun ulkomailta tuli ihmisiä jotka perustivat tehtaita jotka käyttivät suomalaisia raaka-aineita. Muualta peräisin olevien raaka-aineiden käytöllä on historian aikana menestytty kahdella eri tavalla, joko jalostetaan ja saadaan kilohintaa korkeammaksi tai harjoitetaan kauppaa näillä raaka-aineilla. Näistä ensimmäinen on pitkän päälle parempi tapa. Jos ei tiedä esimerkiksi että mistä ja miksi tukinuitto ja tervanpoltto tulivat suomen alueelle niin kannattaa ottaa selville.

      Olemme selvästikin samaa mieltä Koranistanistanistanioista peräisin olevasta ”osaajien” maahanmuutosta. Jospa tulevana kesänä suomalaisilla tiloilla ei ole puutetta marjanpoimijoista ja muusta kausityövoimasta.

      Nimimerkkini on sarkasmia ja peräisin eräästä menneiden aikojen painolaitoksesta jossa paperi halpeni rutkasti kun se kävi painokoneessa. Ei sellainen talous ollut kovin fiksua.

      Tykkää

    • ”Sellaiset Maat joka elää lähinnä Muitten maitten luonnonvarojen Tuonnilla ei ole koskaan pärjännyt sillä reseptillä pitkään.”

      Totta.

      Kuten edesmenneellä Antti Pesosella oli tapana sanoa: Vain omavarainen voi olla itsenäinen.

      Tykkää

      • On pärjännyt, jos on myös jalostanut näitä luonnonvaroja ja myynyt tuotteita ulkomaille. Sellaiseen tarvitaan hyvä koulutustaso ja jatkuvaa innovointia. Lyhyellä aikajaksolla on tietenkin helpompaa pärjätä jos on luonnonvaroja joita myydä, mutta kun ne on loppuneet niin käy huonosta samoin kuin jos pakkasella kusee housuihinsa. Sekin lämmittää hetken.

        Yksikään maailman maa ei ole täysin omavarainen. Kuka lie ollut tuo Antti Pesonen.

        Tykkää

      • Antti Pesonen oli IPUn puheenjohtaja.

        On totta, että yksikään maailman maa ei ole täysin omavarainen. Mutta perustarpeiden (makea vesi, ruoka, lämpö) osalta siihen pitäisi pyrkiä.
        Suomessa hallitukset ovat pyrkineet siitä pois viime vuosikymmenet.

        Tykkää

    • Mahtaa olla raskasta olla noin pitkiä aikoja humaltuneena; Mistä lie? Voitko valaista meitä tiedollasi, ja kristallisoida tietomme perusteillasi, jotta ymmärtäisimme miksi olimme väärässä. Lisäksi – jos saan vielä pyytää – yritä muodostaa kokonaisia virkkeitä. Kolmoispisteiden väliset ajatuskatkelmasi viestivät katkeruudesta tai psykoosista, mutta eivät riitä vakuuttamaan – ainakaan minua – asiasisältönsä niukkuuden vuoksi. Ehkä tarvitset ystävää? Voi olla että sinä nautit muiden päälle sylkemisestä, mutta nautitko myös siitä säälistä jota lukijoissasi herätät? Sanasi täällä eivät ole tekoja toisaalla.

      Tykkää

  21. Tietääkseni CIA toimi jo vuonna 1946 Ukrainassa. Tuolle tiedolle antaa vahvistusta pelkkä pähkäily, että miksi se ei olisi ollut hääräämässä jo silloin, koska kylmänsodan rintama oli muodostumassa heti sodan jälkeen.

    Mutta kaiken kaikkiaan kiitos amerikkalaisille ystävillemme siitä, että nyt tiedämme, ettei ole vain yhdenlaisia ääriliikkeitä ja ihmisiä, diktaattoreita ja terroristeja. Kaikki riippuu siitä, millä asialla nämä ovat. Esim. Isis oli ihan jees siihen asti, kunnes käänsivät aseensa toiseen suuntaan.

    Sama koskee näköjään natseja, mm. näitä ”maltillisia” uusnatseja Ukrainassa. On siis kahdenlaisia natseja, niitä jotka ovat meidän puolellamme tai edistämässä meidän pyrkimyksiä ja niitä pahoja jo siksi, että ovat ”pahoja”. Näitä edellisiä voimme tietysti rahoittaa, kouluttaa ja aseistaa, mutta jälkimmäisiä paheksumme syvästi.

    EU on niellyt tämän kaksoisstandartin ruotoineen karvoineen täysin. Toki se oli nähtävissä jo alusta lähtien esim. suhtautumisessa erääseen Lähi-Idän apartheidvaltioon, mutta nyt se on otettu suorastaan viralliseksi politiikaksi. Myös rasismin osalta naamio on riisuttu suvaitsevaisten arvoyhteisössä, erittäin arvostettua ja kunnioitettua Jennin puoliskoa, josta pitäisi joidenkin mukaan tehdä uusi Kekkonen, lainatakseni.

    Mutta erityiskiitos Riikalle, aivan mahtavaa!

    Tykkää

  22. Yleisradion uutisessa kuvia ja videota Buchasta. Jutun mukaan kuvissa on teloitettuja siviilejä. Mutta, asfaltti on märkä ja kuvien henkilöillä on kuivat ja aika puhtaat vaatteet. Etenkin ne beige-väriset housut on selvä tapaus. Samaten videolla näkyvä kaivanto, josta pilkottaa hiekan alta raajoja, on selvästi täytetty raajojen kohdalta myöhemin kuin sateen pieksemä hiekan pinta muualla. Venäjän joukot vetäytyivät Buchasta jo pari päivää sitten, joten on todennäköistä, että kuvat on Ukrainalaisten lavastamaa propagandaa.

    https://yle.fi/uutiset/3-12388478

    Tykkää

    • eikä muutenkaan kyllä kuulosta muulta,kuin lavastukselta.
      eikä kai se bucha missään erityksissä ollut,että jos siellä olisi siviilejä kadonnut tommosia määriä,niin varmasti olisi jo aiemmin jotain kerrottavaa ollut.
      myös mukaan saatu HRW,joka todella ”luotetava” lännen tarinoita ja sotia tukeva,ja lännen rahoittama järjestö.
      on ollut tukemassa irakin sotaa,libyan,syyrian,jemenin.tuki bolivian äärioikeistoa,ja heidän väkivalta ”jäi” havaitsematta.
      tukee lännen pakotteita jatkuvasti.
      sotarikollinen john McCain oli heidän mielestä lähes pyhimys…joka sattui tuolla ukrainassakin häärätä aika tavalla.että ihan ”pikkasen” nyt epäilyttää tarina

      Tykkää

    • ja tosiaan venäläiset lähti sieltä jo 30.3,ja nyt pitäisi uskoa,että annettu ruumiiden lojua pitkin tietä monta päivää.
      myös buchan kaupunginjohtaja,kertoi 31.3 että venäläiset joukot poistuneet kaupungista,ei maininnut mitään useista siviili uhreista,tai kaduilla lojuvista kuolleista…
      ja että ne löytyi nyt vasta,juuri kun ulkomaiset toimittajat saapui paikalle,ja kuvataan autoista ohi ajaessa,ja jotenkin ”sopivasti” monet oletetut ruumiit tien reunoilla,……että mahtuu ajeleen ohi?
      erikoista sekin,ettei kukaan asukeista ollut kuvannut ruumita aiemmin,ja levittänyt tietoa maailmalle..on se vaan outoo,että hiukka pikkasen saa epäileen tarinaa.

      Tykkää

  23. Ukraina sai maistaa NKVD:n ruoskaa, kuten myös Latvia, siksi molemmissa maissa muistellaan haikeudella Kolmannen Valtakunnan toteuttamaa Barbarossa-suunnitelmaa. Olisi tärkeää muistaa, että Tseka, NKVD ja KGB olivat Neuvostoliiton aikana operatiivisesta toiminnasta vastuussa ainoastaan Stalinille ja johtajien olleen etnisiä sukulaisia Poroshenkolle, Nulandille, Kerrylle ja Zelenskylle. Nimet Jagoda, Jesov ja Kaganovits olivat Trotskin ohella näitä muiden kansojen ja myös venäläisten alistajia ja teloittajia.

    Yksinomaa Latviassa 1940 NKVD teloitti yli 15.000 Latvian älymystöön ja upseeristoon kuuluvaa henkilöä Riiassa. Saksalaiset avasivat nämä haudat ja kuvasivat teloitetut henkilöpapereineen. USA:lla on edelleen hallussaan kaikki Saksan sota-arkistoista ryöstetyt dokumentit, myös filmi Katynin ruumiinvauksista ja haudoista vuonna 1943. Näistä todellisista rikoksista vaietaan jotta voidaan ylläpitää kuvitelmia ainoastaan saksalaisten tekemistä rikoksista.

    Ukrainan Azov on koottu etnisesti muista kuin alkuperäisistä ukrainalaisista ja esiintyvät mielellään käyttäen aikanaan kuuluisuutta saavuttaneiden joukko-osastojen tunnuksia. Azov voisi aivan yhtä hyvin käyttää vaikka sirppiä ja vasaraa tunnuksenaan! Kenraali Wesley Clark kuuluu Nulandin ja Zelenskyn kanssa samaan etniseen ryhmään, joten kyllä Suomen johto nyt saa nöyränä kumarrella!

    Laajempi asioiden tarkastelu selvittää kuka on kaiken takana kun mennään päin mäntyä!

    Pekka Parikka

    Tykkää

  24. Kyse ei ole vain Ukrainasta, minkä jokainen, jolla on useampi aivosolu, ymmärtää. Kyse on (Quo Vadis?) tästä meille rakkaasta Euroopasta, johon myös Venäjä (ainakin se tärkein osa) kuuluu, ja suurvaltojen geopolitiikasta.

    Mark Twain totesi elämänkerrassaan, että me tulemme amerikkalaistamaan Euroopan. Siis jo silloin viime vuosisadan alussa! Tämä selvännäkijä sanoi myös, ettemme lopeta ennen kuin työmme on tehty.

    Oli miten oli, tämä prosessi joka tapauksessa kiihtyi, kun Yhdysvallat sai mahtiasemansa toisen maailmansodan jälkeen. Nato on tietenkin ollut tämän ”amerikkalaistamisen” yksi puoli, mutta ehkä merkittävämpi seikka on elämäntapaan ja kulttuurin liittyvät kehityslinjat.

    Vuoden -52 olympialaisiin tuli paitsi amerikkalaiset vakoojat myös kokis, josta me antaumuksella nautimme tänäänkin (paras liikeidea ikinä: huonoa, hiilihapotettua ja maustettua vettä ylihintaan!). Sitten tulivat elokuvat, musiikki ym., jotka jyräsivät alleen mannermaisen meiningin. Ranska yritti vastustaa tätä ”kulttuuri-imperialismia”, mutta aikalailla kädet on jo nostettu pystyyn sielläkin, vaikka kieli suojeleekin. Miehitetyllä Saksalla ei luonnollisesti ole ollut vaihtoehtoa. Pikku ”amerikoita” on syntynyt siellä täällä Eurooppaa.

    Tämän vielä jotenkin ymmärtää, mutta sitä, että Eurooppa (so. EU) on myös poliittisesti ja sotilaallisesti ”amerikkalaistettu”, on vaikeammin käsittää. Paitsi jos oikeasti haluamme palvella Yhdysvaltain hegemoniapolitiikan ja sotateollisen kompleksin, josta Eisenhower varoitti, intressejä.

    Joka tapauksessa historiassa ei ole näyttöä siitä, että vasallivaltio, jollaisena EU näyttäytyy, olisi edunsaaja. Ja tilanteen niin vaatiessa, se uhrataan silmää räpäyttämättä a la Paasikivi.

    Tykkää

    • Luulen, että amerikkalaistaminen on murtumassa kasvamassa olevan polven kohdalla.

      En tiedä kaupunkilaislapsista, mutta omat poikani ja heidän kaverinsa eivät katsele tv:ta, eivät kuuntele listahittimusiikkia tai radiota (Nova on kuulemma ihmisoikeusrikos) eivätkä lue lehtiä.

      He seuraavat maailman tapahtumia aikuisten keskusteluista ja omia väyliään youtubessa ymv. alustoista. Musiikkimaku vaihtelee. Nykyään tuntuvat kuuntelevan Rauli Badding-Somerjokea, Irwinia, puolalaista rappia, joitain suomalaisia räppäreitä, vanhaa heviä ja humppaa.

      Youtubesta ja vastaavista seuraavat metsureita, ikäistensä tekemiä sketsejä, mopon korjaamista, venäläisiä tubettajia, animea ja metsästysohjelmia. Joitain pelitubettajia myös.

      Yritän sanoa, että virallinen ohjelmointitarjonta on niin heikkolaatuista, että se ei nuoria kiinnosta.

      Tänään poikani polttivat mopon pakoputkea puhtaaksi karstasta, ja tekivät sitten nuotion paistaakseen makkaraa. Molemmat käyvät salilla. Toinen harrastaa välillä kaverinsa kanssa sepän töitä, takovat ja hiovat veitsiä erilaisiin käyttötarkoituksiin.

      Tykkää

      • Pojat tulleet äitiinsä, kaikilla lapsilla ei ole samanlaista!;) Poikkeus vahvistaa säännön.

        Varsinkin lapset ja nuoret ovat siinä määrin totaalisen manipulointikoneiston armoilla, että minun on vaikea uskoa muutokseen. Se tulee – jos on tullakseen – olosuhteiden pakosta, ja se saattaa kyllä olla jo oven takana..

        Tykkää

      • Kyllä se tuntuu olevan kaveripiirissään enemmän sääntö kuin poikkeus, että tv-tarjonta ei kiinnosta jne.

        Tykkää

      • Kuulostaa ihan samalta kuin 20-vuotias siskonpoikani, joka on kaupunkilaislapsi. Ei katso telkkaria, mutta seuraa jopa maailmanpolitiikkaa netistä valtamedian ulkopuolelta, ei hittimusiikkia vaan oma musiikkimaku jne. Toivoa on siis että valtamedian aivopesu ei kauaa enää onnistu.

        Oma tv:n katselu jäänyt viime kesänä pois. Jotain eläinlääkäriohjelmia (Dr. Pol) digiboksille tallentanut, mutta vielä katsomatta. En tajua miten joku pystyy katsomaan jotain BB:tä, salkkareita, temppareita ym.

        Tykkää

  25. PrytynKeivitsYftäkoski

    Natseista pulpahti mieleeni tuo Saksan herääminen armeijansa aseistamiseksi Ukrainan sodan varjolla.
    Liekö sekin etukäteen suunniteltu.
    100 miljardia euroa panee Saksa palamaan saadakseen armeijansa iskukykyiseksi.

    Hmm… mitähän hyvää meillä onkaan täällä Euroopassa odotettavissa tulevina vuosikymmeninä jos ja kun historia ryhtyy toistamaan itseään, kuten sillä kuulemma tapana on.

    Tykkää

    • Pekka Parikka tuossa sivuaakin erästä Saksan ongelmakenttää.

      Siellä tulee riita siitä, otetaanko maahanmuuttajia armeijaan. Jos ei oteta, rasismia. Jos otetaan, potentiaalinen turvallisuusriski. Jos ei oteta, saadaanko tarpeeksi saksalaisia nuoria armeijan riveihin. Jos ei saada saksalaisia, mennäänkö palkka-armeijaan. Jos mennään, kuka maksaa. Ketä vastaan ja kenen suojaksi armeija on. Miten NATO yrittää hyötyä Saksan armeijan kasvattamisesta. Miten muut EU-maat suhtautuvat Saksan suurentuneeseen armeijaan. Jne.

      Tykkää

  26. Saksan ongelma on erityisesti siellä asuva monikulttuurinen rikoksia tehtaileva joukko ja on erittäin todennäköistä, että uuden vahvan armeijan luominen tulee kestämään vuosia, ellei jopa kymmeniä vuosia. Ursula von Leyen teki kaikensa ollessaan puolustusministeri tuhotessaan preussilaisen sotilasperinteen, sellaisen perinteen uudelleen käynnistäminen edellyttää USA:n miehitysarmeijan poistamista Saksasta. Saksan militarisoimista pelkäävät kaikki ja se tulee estämään tehokkaan armeijan luomisen.

    Saksan onnettomuus on ollut vuoden 1945 jälkeen USA:n hegemonian puolesta toimiminen ja asiantilan muuttaminen on mahdotonta EU:n oman ”politbyroon” vuoksi. Luottamus Saksan aseisiin on mennyttä ja tilanne voi muuttua ainoastaan Eurostoliiton kaaduttua. Ranskan ongelmat ovat lähes yhtä suuret ja myös siellä on islamia tunnustavat miehittäjät. Ranskan politiikan suunnan on muututtava tai Ranska tuhoutuu ja Kaarle Martelin jättämä perintö unohtuu!

    Elämme vaarallisia aikoja, siksi on syytä tarkkailla ja odottaa!

    Pekka Parikka

    Liked by 1 henkilö

  27. Työtä tarvitsisi myös aivopestyjen mielien vapauttaminen pahuuden ikeestä. Miltäs näyttää globalistien jäljet pitkin maailmaa? Tripoli,Baghdad,Kosovo…joka ikinen maa jonne naton sotarikolliset on päästetty murhaamaan aseettomia siviilejä on liikaa. On täysin järjenvastaista että joku voi kannattaa ja tukea sellaista kriminaalijärjestöä. Pitäsi olla kaikkien kansalaisvelvoitteena ottaa selvää mitä rosvojoukkio nato ja heidän globalistihännystelijänsä ovat tehneet, aloittaa vaikka heidän siviiliuhrien määrästä kautta aikain. Tietoa kyllä löytyy yllinkyllin.

    Sattui juuri äsken eteeni dokumentti Abhasiasta jonne Georgia naton yllyttämänä aikoinaan hyökkäsi yllättäin. Hyökkäyksen alettua, ensimmäisenä tekoina Georgian laivasto tulitti asuinkerrostaloja, joista löytyy vielä lähes 30 vuotta myöhemmin ammusten jälkiä ja reikiä. Ilmeisesti Georgiakin sai naton kouluttamana ohjeet käydä ensin siviilien kimppuun. Missähän tämä globalistien glorifioima entinen presidentti Saakasgvili nyt majailee, taitaa olla vankilassa jossainpäin maailmaa, oisko samassa mihin sotarikollinen Zelenskykin aikanaan päätyy.

    Tykkää

  28. Nyt kun ”valemedia” raivoaa Butskasta sun muusta, laitan tähän videopätkän Mariupolista, ilmeisesti eiliseltä päivältä. Donetskin kansanmiliisin joukot ovat törmänneet ukropilaisiin nuoriin miehiin, jotka osin siviilivaatteissa olivat yrittämässä Mariupolista ulos. Silmiinpistävää on donetskilaisten ikämiesten ja ukropilaisten nuorten miesten ikäero. Nuorukaiset ovat ympäri Ukrainaa pari Kiovasta, yksi Lvovin alueelta, loppujen kotipaikat meni ohi. Tunnelma on suorastaan lupsakka 😀

    PS Kuolleita ei tällä videolla näy.

    https://ok.ru/video/3370951903872

    Tykkää

    • White Helmets -menetelmä. Tuotetaan materiaalia länsimaisten uutisten kuluttajien manipuloimiseksi.
      Siitähän Lira puhuu.

      Jokaisen mieli ei, heidän katsoessaan järkyttäväksi suunniteltua materiaalia, rekisteröi paljastavia yksityiskohtia (tyyliin Ylen videoissa ollut märkä maa, jonka päällä kuiva uhri), ja jos rekisteröikin, he eivät tarkista asiaa, koska ovat tunteidensa vallassa, mikä on ollut tarkoituskin.

      Kun joku kuolee, ja lihaskontrolli katoaa, myös suoli ja virtsarakko tyhjenevät. Keho myös turpoaa, kun mätäneminen alkaa. Ihon väri muuttuu, ulkoilmassakin. Jos 2-4 päivää vanhassa ruumiissa ei näy mitään jälkiä tästä, katsot lavastusta. Vanha veri on ruskeaa, ei punaista, ja jäykkää.

      Se, että elokuvien siisteihin, näyteltyihin ruumiisiin tottuneet eivät näe mitään outoa, ei ole kummallista.
      Armeijan, poliisin, pelastuslaitoksen ja terveydenhuoltoalan väen kuitenkin täytyy olla tietoisia siitä, että Ylelläkin esitetyt klipit ovat väärennettyjä.
      HUOM. Ja samalla myös siitä, että Suomen valtion virallinen mediakanava kohdistaa suomalaisiin propagandaa; hallitus käy informaatiosotaa omiaan vastaan.

      Lira mainitsee myös Patrick Lancasterin. Niitä olen itsekin katsellut, koska hän antaa haastattelemiensa puhua. Haastateltavat ovat kertoneet, että Azov piileskelee sairaaloissa, kouluissa, lastentarhoissa ja yksityisasunnoissa rakentaen niihin tuliasemia, ja että Azov&Ukrops ampuvat siviilejä.

      Lira on mielestäni oikeassa siinä, että Buchaa yritetään käyttää länsimaiden/NATOn vetämiseksi aseellisesti mukaan, ja sodan laajentamiseksi koko maailmaa koskevaksi. Haetaan tunnereaktiota, joka syrjäyttäisi harkinnan, todisteiden vaatimisen ja järjen käytön.

      Tykkää

  29. TESTTI

    No, Ylen uutista ennättää yleensä katsoa ekat 30 sek.

    1. ihmiset, ehkä asemiehet, ehkä karkaavat ukrainalaiset sotilaat ammuttiin takaapäin, ehkä omien toimesta
    2. Mies uutisessa kertoo tankista, miten tankki voi ampua takaapäin niskaan??
    3. Sama mies kertoo istuneensa kellarissa 2 viikkoa

    ==> oliko tämä edes sama tapahtuma mistä Yle ensin mainitsee

    4. II silminnäkijä Maria 74 v kertoo myös jostain ihan muusta tapahtumasta

    tämä on ihan normi harhaanjohtamista Suomen mediassa

    5. Butshan pormestari kertoo järkevästi tapahtumista. viran puolesta hän osaa jo disinformaation aakkoset
    eli hän osaa valehdelal sujuvasti, mutta voi puhua tottakin

    6. Tästä tulee uusi mh-17 ellei Venäjä ole mukana tutkimuksissa. Venäjän olisi pyrittävä auttamaan tutkimuksissa. Sittenhän sen taas näkee, että ottavatko Venäjää mukaan vaan tutkivatko vaan pienessä piirisssä salassapitosopimusten voimin kuten mh-17

    7. Tänään oli vaalipäivä, Tälläisellä uutisella Orban menettää 5-10 pinnaa äänistä

    Orban ei toimita aseita. Orbanin vastustajat lähettävät aseita Zelenskylle tai hänen leikkikavereille

    8. Ylen erikoislähetyksessä mielenkiinto kaikilla näytti olevan mitä aseita Ukrainalle voitaisiin toimittaa. Katsokaa lähetys uudestaan jos ette usko. Lähetys oli kuin asevälittäjien rukous lähettäää Ukrainaan lisää aseita

    9. Cui Bono? Kuka hyötyy? Suomi, Ukraina, ei Venäjä tämän päivän uutispommista.

    ps. Maria kertoo, kerran luoti tuli ikkunasta läpi, lensi pesuhuoneeseen asti. No tämä luoti ei ainakaan tappanut siviiliä.

    Samalla vähän tuosta MH-17:stä. Senhän piti olla ratkaistu jo 1000 kertaan. RT. com:sa dutchboynl kertoi Ihor kolomoiskin armeijan lentäjän ampuneen koneen alas. Tämänhän piti olla taputeltu juttu.(että bukilla ammuttu)
    paitsi:

    1.Buk-valmistaja väitti ettei konetta tiputettu buk-ohjuksella
    2. Ohjus ilmeisesti normaalisti räjähtää koneen päällä. Nythän jokainen tietää, että sotilaskoneet ovat pohjapanssaroituja
    3. Netistä on poistettu kaikki kuvat, joissa näkyy miltä suuri lentokone(kuljetuskone/matkustajakone) näyttää kun siihen on osunut buk-ohjuksen SIRPALEET.
    4. Sellaisia kuvia löytyi vielä vähän tämän katastrofin jälkeen 17.7.2014. Sitten ne yhtäkkiä hävisivät.
    5. MH-17 toisessa siivessä on kummallinen poikki-siiven syvä naarmu. Se on iso. Sitä ei olkein ole voinut aiheuttaa mikään muu kuin moottorin osa tai se suihkumoottorin kehä, joka on hajonnut, kun moottori on äkisti ”leikannut” kiinni, kun siihen on osunut ohjus.
    6. Kun toinen moottoreista sammui äkisti, ja toinen työntää vielä, niin kone kaarsi jyrkästi ja kääntyi tulosuuntaan?
    7. Venäjän BBC:n videolla useat silminnäkijät kertovat miten kaksi tai yksi hävittäjää katosi pilviin ja sitten kuului
    kaksi räjähdystä.

    8. Hävittäjä ampui kaksi rakettia tai ohjusta. Toinen lämpöohjautuva ohjus osui sinne minne sen pitikin eli moottoriin, toinen meni ohitse ja osui ohjaamoon. Näissä pikkuohjuksissa on myös sirpaleita.

    10. Varmin todiste: Bellingcat väitti heti ettei kyseessä ole hävittäjä.

    11. KAL flight 007 tukee tätä mallia. Siinäkin lentäjä ampuu kaksi ohjusta, ensin varoituslaukaukset toki
    Tässä tapauksessa kone ikivanha MIG-21. Tämäkin kone pystyy lentämään kevyesti 10 tuhannessa metrissä
    ja seuraamaan matkustajakonetta.

    12. Kummassakin tapauksessa matkustajakone oli pahasti sivussa reitiltään, ilmeisessti tahallisesti ohjattu pois
    normaalilta reitiltään

    Kaikissa malleissa on ongelmana se etteivät lentäjät ehtineet mitään ääntä päästää tai nauhureista kuulu mitään ?? Onkohan koneen nauhoja edes kuunneltu?? Konetta saatettiin häiritä sitten, ettei sen äänilaitteet toimineet.

    13. Suomen armeijan mukaan Buk-kuskeja täytyy kouluttaa puoli vuotta
    14. Kokonaisella BUK-järjestelmällä ei voi ampua alas matkustajakonetta muuten kuin tahallaan
    15. Jokin lavettihomma on pelkkää mielikuvitusta
    16. Venäjän jokin ministeriö vastasi Bellningcatille(Ihan totta) Muutaman rivin luettuani osui silmiin seuraavaa:
    venäläiset kertoivat ystävälliseen sävyyn, että kuvan laite ei ole buk vaan kub. heidän tutkimuksensa oli sillä tasolla.

    Kuten eri videolta on voinut päätellä, etenkin siitä Ukrainian Agony, Ukraine on fire,jne, niin Ukrainassa on ääriainesta riittänyt. Sen määrää on kuitenkin vaikea suhteuttaa 40-mijoonaiseen kansaan.

    Kuitenkin on olemassa ilmeisesti vedenpitävät todisteet sille että tämä kansakunta on ollut pahemmin äärioikeiston ja natsismin pauloissa kuin mitä meille on kerrottu, pajljon pahemmin:

    ”Ukrainian Billionaire-Oligarch Ihor Kolomoysky Funded Hunter Biden, President Volodymyr Zelensky and The Neo-Nazi Azov Battalion

    Shortly after the Obama Administration’s Ukrainian coup, on March 2, 2014, Kolomoysky, who supported Yanukovych’s overthrow, was appointed the governor of Dnepropetrovsk, Ukraine. ”

    Hän myös rahoitti muita natsi-bataljoonia sekä tietysti omisti Burismaa.

    Kolomoysky Funds The Azov, Aidar, and Dnipro Battalions (PERÄTI KOLMEA)

    Täällä muualla onkin varmaan jo näitä tietoja. Mutta kiinnostuneet voivat etsiä lisää tietoa
    myös:

    ragnarforseti sub stack piste com

    /p/ukrainian-billionaire-oligarch-ihor

    Tuo äärioikeiston suuri merkitys ja määrä voisi selittää miksi Ukrainassa tapahtuu kaikkia hirveyksiä päivästä toiseen. On todennäköistä, että nyt tämä viimeinenkin episodi olisi lavastettu.

    MV-lehti kertoi aiemmin Teatterin (lapsia) olleen miinoitettu ja sen räjäyttäneet omat sotilaat.(ukrainalaiset)

    Ja melkoisen varmaa, että erään puolueen/puolueiden edunsaajat Suomessa säilyttävät ukrainalaisten oligarkkien rahoja ja niistä tietävät sellaisetkin, jotka eivät uskalla kertoa ja saattavat tuntea itsensä sairaiksi tai työkyvyttömiksi tämän tähden

    En kyllä ihmettelis jos jonkun puolueen väkeä löytyisi heikossa hapessa tässä puolen vuoden sisään

    Tämä Venäjän hyökkäyshän on tietysti tyhjentänyt oligarkkien pankit/pankkitilit ja jonnnekihan rahat ovat virranneet

    ps. tämä tulee ehkä kahteen kertaan… muutenkin meni vähän sivuun..

    Suomessa oikeastaan Vasemmistoliitto on oikeistoa ja loput äärioikeistoa… Ja oligarkit sen mukaan.

    Tykkää

    • PS Orban veti murskavoiton vaaleissa, sai kaiketi 53% äänistä. Heimokansamme unkarilaiset ovat fiksua porukkaa. eivät halua sotaa. Voisiko tämä antaa viitettä siitä miten meillä kävisi nato kansanäänestyksessä, sikäli mikäli meidän annettaisiin äänestää.

      Tykkää

  30. Ukrainan entinen pääministeri Mykola Azarov avautuu, ja kertoo näkemyksiään siitä, mitä on meneillään ja miten siihen päädyttiin

    Tykkää

  31. On tää Suo Lois Maa Petturien toiminta Tänäpäivänä Häpeällistä…Hävettää niin SAATANASTI…Aukotaan Päitä…Jatkuvasti….Ennenkuin…MITÄÄN ON EDES…VIRALLISESTI TUTKITTU…

    PEDOFIILI SUOLI…ja…JUOPPO SONTA…Pitivät…SUUNSSA KIINNI…KUN NE AZOVSIAT…KIDUTTIVAT ja TELOITTIVAT……SOTAVANKEJA…………V I D E O L L A…..

    NYT SITTEN NÄÄ SAMAT PEDARI…HUORAT.. AUKOVAT PÄITÄÄN…KUN…TOISTUVASTI…VALEHTELUSTA..JA LAVASTUKSISTA KIINNI JÄÄNEET…UKRAINALAISET…NÄYTTÄVÄT…PARI KUVAA….MAALLA MAKAAVISTA…..??????

    VAIN PARI KUUKAUTTA SITTEN…NOITA SAMOJA KUVIA..OLISI TÄLLÄ SUOLOISTEN PASKAMEDIASSA…ESITETTY TODISTEINA SIITÄ..KUINKA…KORONA TAPPAA KANSALAISIA..TUOLLA UKRAINASSA……

    AINOA HYVÄ PUOLI TÄSSÄ…ON SE…ETTÄ NYT….K A I K K I….PÄÄSEVÄT NÄKEMÄÄN SEN MINKÄLAISIA..NÄÄ KANSAN KUSETTAJAT…TODELLISUUDESSA OVAT…

    Tykkää

  32. Ihailtavaa ja panee miettimään, miten tuo ”totuusvideo” on päässyt läpi ja kenen suojeluksessa puhuja (entinen Ukrainan pääministeri) onkaan.

    Pikkumaisuuttakoni, mutta kysyisin silti artikkelin yksityiskohdasta. Artikkelissa puhutaan Ukrainan 52 miljoonaisesta västöstä. WIkipedia väittää vuonna 2013 Ukrainassa olleen 45 miljoonan väestö. Mistä moinen väestön kasvu?

    Monetaarisen multipolaarisen maailman edetessä kansainvälisen deepstaten on aivan pakko saada aikaan
    suurempi sota.

    Puola Natomaana on nyt ollut erityisesti esillä. Puolassa syntyneen Zbigniew Brzezinskyn poikahan jatkaa nyt isänsä jalanjäljissä.

    Tykkää

  33. Bucha on Naton Mainilan laukaukset ja selkeä yritys toteuttaa joukkojen lähettäminen estämään ”kansanmurhaa”! Valkokypärät Syyriassa ja Jugoslavian sodassa Naton suorittamat sotarikokset on saatu peiteltyä väärennetyillä todisteilla. Helena Ranta sai aikanaan ylimääräisenä palkintona professorin arvonimen ja häntä tituleerattiin hienosti ”oikeushammaslääkäriksi”, sellaista ammattinimikettä ei tunnettu aiemmin.

    Lännen kyky tuottaa propagandaa sisältäviä täysin epätodellisia elokuvia on nähty jo vuosikymmeniä ja niihin uskovat kansalaiset ovat valitettavan yksinkertaisia. Useamman päivän kuolleina olleet ovat yleensä turvoksissa ja veri on kuten Riikka totesi. Veri ei ole punaista ellei John Kerry ole lähettänyt sinne Heinzin mainiota ketschuppia antamaan lisäväriä ”ammutuille”!

    Lännelle tarinan kerronta on taide ja sen hallitsevat Hollywoodin mestarit. Tappajat Zelenskyn kannoilla on myös hieno narratiivi, mutta valitettavan epäuskottava, ehkä lähinnä ”omat Koirat” eli Azov saattaa toteuttaa viimeisen niskalaukauksen Zelenskille. Suomalaisiin menee Naton propaganda kuin häkä, joten kyllä nyt housut tutisee ja valmiutta nostetaan!

    Pekka Parikka

    Tykkää

  34. https://www.anti-spiegel.ru/2022/warum-die-meldungen-ueber-angebliche-russische-kriegsverbrechen-in-butscha-eine-luege-sind/

    False flageja on tulossa sanoi Gonzalo Lira ja tässä ilmeisesti yksi sellainen. Thomas Röper anti-spiegel.ru kertoo mitä hän olettaa tapahtuneeksi. Venäjän joukot olivat jättäneet kaupungin jo neljä päivää aiemmin. Kaupungin pormestari esiintyy kahdella videolla jotka lyövät toisiaan korvilleen. Ensimmäisessä hän on iloinen ja kertoo että kaupunki on vapaa ja kaikki hyvin. Ja vasta seuraavassa, päiviä myöhemmin, hän puhuu joukkosurmasta.

    Thomas Röper katsoo natsijoukkion olleen asialla ja he ovat surmattaviksi valinneet varsinkin ihmiset joilla on ollut valkoinen käsivarsinauha. Se on venäläisten käyttämä tunnusmerkki toistensa havaitsemiseksi ja kun he kaupungissa ollessaan jakoivat tarvikkeita kaupunkilaisille, monet kaupunkilaiset alkoivat käyttää samaa valkolista nauhaa. Surmatuilla on useilla valkoiset nauhat sanoo Röper.

    Tykkää

    • eikös nationalistijoukot saapunut 1.4 kaupunkiin,ja toinen päivä teki puhdistusoperaatioo siellä,eikä ruumiita löytynyt pitkin katuja,mutta tämmöinen keskustelu oli someen livahtanut…lainaus grayzonelta:

      A clip of the reported “clean-up operation” published by Sergey Korotkikh, a notorious neo-Nazi Azov member, shows one member of his unit asking another if he can shoot “guys without blue armbands,” referring to those without the marking worn by Ukrainian military forces. The militant stridently responds, “fuck yeah!” Korotkikh has since deleted the video, perhaps fearing it implicated his unit in a war crime.

      että ammuttiinko sitten ilman sinisiä nauhoja olevia,ja pistettiin heille valkoisia nauhoja,koska aikas puhtaita ne valkoiset nauhat oli.
      sitten myös alkanut tarinointi,ja varmaan selitykseksi sille,ettei ollut asukkailta mitään kuulunut teurastuksista,eikä kuvaa kuolleista,kertomalla,että ovat liian järkyttyneitä puhuakseen.josta voisi päätellä että tehtaillaan jotain haastatteluja jossain nyt,tai sitten vaan selityksenä tarjoiltiin moista,ja ollaan asiasta hiljaa jatkossa

      Tykkää

      • Buchan kuvat ovat ensisijaisesti tarkoitettu Euroopan kansalaisille. Kyllä asioista perillä olevat ymmärtää, että kuvien aikataulu ei täsmää. Kropat on todennäköisesti pakotteita haluavien tahojen teloittamia tai lavastamia. Kuvilla vaiennetaan kansan riveissä alkanutta pakotteiden vastustusta ja onpa Berliinissä nähty tämän viestin mukaan Venääjää tukeva mielenosoituskin. https://t.me/intelslava/24288

        Nythän koko liuta läntisiä huippujohtajia on laittanut arvovaltansa likoon kauhistelemalla Buchan kuvia. Siitä on aika vaikea lähetä perääntymään ja myöntää valehdelleensa tai tulleensa oman lehdistön/hybridikeskuksen huijaamaksi. Ehkäpä ainoa keino olisi laittaa kunkin huijarimedian päätoimittajat poliisivankilaan ja aloittaa tutkinta sodanlietsontarikoksesta.

        ps. missäköhän vaiheessa on hullu-ahon sodanlietsonta ja kiihottamisrikosten esitutkinta? Luulisi olevan aika yksinkertainen homma.

        Tykkää

    • ”Venäjän joukot olivat jättäneet kaupungin jo neljä päivää aiemmin.”

      Ylen uutisessa 20:30 Lavrov kertoi, että Venäjän joukot jättivät kaupungin suunnitellusti. Yleensä Suomen media näyttää venäläisten mielipiteistä sopivasti leikatut 15 sekuntia.

      MTV:n toimittaja kertoi tänään Kiovasta ettei häntä päästetty Butsaan, koska siellä oli vielä taisteluita meneillään venäläisten kanssa. (SIIS TAISTELUITA VENÄLÄISTEN KANSSA TÄNÄÄN 4.4)

      Ja hän kertoi myös, että varmaan vielä huomenna tapetaan viimeisiä venäläisiä. Hän oli saanut tiedon ukrainalaisilta

      Häntä ei ehkä siis päästetä vielä tällä viikolla tuonne Butsaan. Samankaltaista oli aikoinaan MH-17 kanssa. Ukrainalaiset estivät pääsyn myös sen turmapaikalle.

      Ylen Kuronen kertoi myös, että Ukrainan armeija onnistui työntämään pois Venäjän joukot Kiovan ympäristöstä.

      Kuronen: ”Putsan surmat ovat olleet esillä.. siellähän Venäjän joukot ovat SELKEÄSTI teloittaneet siviilejä, suuria määriä, sieltä on löytynut joukkohauta, mutta myös ..”

      PAKOTTEITA LYKÄTÄÄN JO ENNENKUIN TUTKIMUKSET ON EHDITTY ALOITTAA. Jotenkin haiskahtaa siltä, että nämäkin ”teloitukset” olivat jo ennakoitu, ainakin pienen nato-piirin jos ei muiden…

      Jo sunnuntain Ylen uutisista kävi ilmi, että ”silminnäkijöiden” kertomukset eivät koskeneetkaan mahdollista joukkosurmaa tai teloituksia vaan jotain ihan muuta. Nämä kertomukset olivat sopivasti leikattu filmipöydällä, ettei niistä voinut varmuudella sanoa edes olivatko Putsasta. Tämä viittaisi ammatimaiseen väärentämäiseen.

      Somessa on liikkunut liikuttavia filmejä joiden on väitetty olevan Ukrainasta, ja joissa ruumissäkit liikkuvat.
      edessä oleva reportteri selostaa englanniksi, ja taustalla tuuli tarttuu mustaan ”ruumissäkkiin” ja ruumis sitten korjaa säkkiä (yrittää peittää itsensä kun säkki lähtee karkuun)

      Tämä teloitusjuttu vaikuttaisi olevan Naton tai CIAn hybridioperaatio. Tavoite on lisätä pakotteita Venäjälle ja aseita sekä muuta tukea Ukrainalle.

      Lopulta edessa on se minkä NATO/ USA/CIA haluaa: kuuma Euroopan laajuinen sota. CUI BONO?
      Ainoastaan USA.

      Mutta hei onhan tää niin kliffaa leikkiä sotaa ja kuulua Natoon!!

      Tykkää

  35. Menee sivuun Ukrainasta, mutta minkälainen on NATO mihin nyt Suomessa hingutaan? Mies vahvuus? Aseet? Suomessahan on kumpaakin reilusti, ainakin mitä julkisuudessa on tietoa ollut.

    Tykkää

    • Nato:n joukot Yhdysvaltoja ja Turkkia lukuunottamatta ovat pieniä ja kaluston huoltoa on laiminlyöty vuosia. On selvää, että mistään ei tule maajoukkoja apuun Suomeen, jos sota leviää koko nato:n laajuiseksi. Ilmatukea voitaisiin saada, mutta silloin taisteltaisiin jo omalla maaperällä Mariupolin kaltaisissa olosuhteissa. Suomi voi jäädä Itämeren taakse saareksi mottiin, jolloin kaikki muukin ulkomaisen avun logistiikka käy mahdottomaksi. Voi hyvinkin olla, että Yhdysvallat pettää nato:n ja jättäytyy suorien sotatoimien ulkopuolelle vältellen ydiniskuriskiä. Eiväthän he suostuneet edes välittämään Puolalaisten hävittäjiä Ukrainaan, vaan Puolan olisi pitänyt tehdä se omalla riskillä. Olisi sulaa hulluutta liittyä hyökkäyskerhoon, josta ei voi erota.

      Tykkää

  36. https://www.anti-spiegel.ru/2022/ein-video-der-ukrainischen-polizei-bestaetigt-dass-es-in-butscha-kein-massaker-der-russischen-armee-gegeben-hat/

    Thomas Röper jatkaa. Video jossa Ukrainan poliisi tulee paikalle 2.4. Kaduilla näkyy taistelujen jättämiä jälkiä mutta ei siellä lojuvia ruumiita eivätkä kaupunkilaiset sellaisesta kerro. Röper päättelee, että surmien on täytynyt tapahtua 3.4. Silloin venäläiset joukot olivat jo kaukana.

    Tykkää

  37. Lintilä, haista vittu natsipelle. Porvoon jalostamo ei toimi oikein muualta kuin Venäjältä tuodulla raakaöljyllä. Koostumus on liian paljon erinlainen.

    Kaikille on nyt varmaan tullut selväksi, että Suomi ei ole itsenäinen millään muotoa, eikä ole ollut pitkään aikaan. WEF:n ja Agenda 2030 mukaista korona- ja pakotepaskaa pukkaa maailman tappiin asti.

    https://yle.fi/uutiset/3-12390357

    Tykkää

    • pohdiskelua joo…mutta alun todiste liikkuvista kuolleista ei oikein vakuuta,eikä pitäisi niitä edes yrittää käyttää minään todisteina mistään.
      ei kyllä vakuuta myöskään,nyt tulleet väitteet maxar satelliitin kuvanneen ruumiiden maanneen siellä jo 3 viikkoa,miksei mitään aiemmin sanottu niistä,ja miten se maxar nyt sattuu kuvaan sopivasti tiettyjä paikkoja,vai kuvaako se jatkuvasti koko maailmaa….sitten pitäisi löytyä kuvia myös muista asioista,joista ei sieltä kuvaa löydy…
      ja jos 3 vkoa olleet jo,niin entistä enemmän ihmetyttää,ettei paikallisilta mitään kertomusta ole tullut,siellä kuitenkin nettiyhteydet toiminut…ja kovin rauhallisia oli kaikki siviilit,niissä 2.4 ukrainan kuvaamissa videoissa,kun puhdistusta tekivät.
      ei oikein sovi palaset yhteen tarinoissa.

      Tykkää

  38. Jugoslavian sodan aikana tuotti Hollywood useita loistavasti ohjattuja elokuvia serbien raakuuksista. Serbit kuvattiin ulkoisesti hirviöiksi ja onnettomien muslimien osiin valittiin mahdollisimman köyhän ja kurjan näköisiä näyttelijöitä. ”Häntä heiluttaa koiraa” oli mainio elokuva johon oli valjastettu tunnettuja näyttelijöitä! Eräs elokuva kuvasi amerikkalaista Hornet F 18 hävittäjä/pommittajan alasampumista ja kyseessä oli kaksipaikkainen versio. Toinen lentäjistä jäi vahingoittuneena vangiksi ja paikalle saapunut serbialainen teloitti hänet siihen. Hengissä selvinnyt pakeni ja selvisi sankarillisesti sodan kauhuista ja lopuksi tappoi serbialaisen ”teurastajan”! Omat hakivat komeasti helikopterilla turvaan.

    Sotapropaganda on uskomattoman tehokasta elokuvan muodossa ja siksi siihen on helppo uskoa. Veri on aina punaista, ruumiit eivät turpoa vaikka sää olisi lämmin ja raiskaukset esitetään kuvamanipulaatiolla. Nyt on myös Suomen hallitus niin tohkeissaan, että meidän ”Sanna” haluaa katkaista kaikki suhteet Venäjään. On todettava kuten Ekren entinen ministeri, kyseessä on ainoastaan ”kemikaalikaupan myyjättärestä”!

    Lunta sataa, taitaa tulla Joulu hallitukselle!

    Pekka Parikka

    Tykkää

  39. No eipä hätää. Sinne mihin nämä meidän sätkynuket meitä johdattelee, ei tarvita öljyä eikä hiiltä lämmitykseen, koska siellä palaa ikuiset liekit. Eikä huolta huomisesta, koska sitäkään ei tule, ikuisuudessa…

    Tykkää

    • ja jos on semmoinen kuin ikuisuus,niin koska kaikki ikuisuutta vähäisempi,on mitätöntä,eli tod.näk. eivät usko ikuisuuteen,koska ovat niin helposti ”sieluaan” myymässä hetken huumalla

      Tykkää

    • Oiskohan 2020-luvun Charles Manson eli Klaus Schwab kultteineen missä Marin,Saarikko,Ursula ja Trudeau sekä tuhannet muut fanaattiset noidat seuraajineen valmiina tekemään ihan mitä tahansa herransa eteen. Ja siihen remmiin kun lisätään vielä vanha vihtahousu Bidee mukaan, niin en taida kyllä siihen bussiin astua mukaan.

      Liked by 1 henkilö

      • ..vanha vihtahousu Biden ? Biden ei kuulemma ole koskaan edes ollut valkoisessa talossa. Missä ja kenet Suomen presidentti mahtoi tavata USA: n vierailullaan?
        Bidenia näyttelevällä Jim Carreylla kerrotaan olleen kahden vuoden sopimus, joka on loppumassa. Carrey ei aio pidentää sopimusta.
        -Totta tai sitten ei!, onko silläkään väliä.

        Tykkää

    • WEF:ssä käyneet uudelleen ohjelmoitavina, MK-ultrattu tms.
      Marin on kuin robotti verrattuna siihen aikaan kun tuli pääministeriksim tyhjä katse, ei ketään kotona. Kaikki ne on aivopesty toteuttamaan Great resetiä, hinnalla millä hyvänsä, se on niille kuin nirvana joka täytyy saavuttaa.

      Tykkää

  40. A-siantuntija
    5 HUHTIKUUN, 2022 10:51 AM

    Tuo Maxar juttu oli Minulle uutta..Siinä todennäköisesti tarkoituksena heitää ilmaan niin perätön vastaväite..”todiste”…Ettei kukaan television kasvattama..Mediazombie sitä kyseenalaistais..

    If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it. The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie.
    https://en.wikipedia.org › wiki › Big…

    Big lie – Wikipedia

    Tykkää

    • Kropilla oli kuivat vaatteet, vaikka tie oli märkä. Todistaa, että lähiaikoina oli satanut vettä ja kropat oli täytynyt asettaa tielle sateen jälkeen. Nopein ja helpoin tapa on tietysti, että maskeeratut näyttelijät ja kuvaaja tulee pakettiautolla paikalle, ukot hyppää kadulle paikoilleen, otetan kuvat ja sitten äkkiä kaikki takaisin pakuun. Ei jää todisteita tutkittavaksi. Korkeitaan pieni lätäkkö keinoverta kadulla.

      Tykkää

    • se maxar tekee yhteistyötä usa:n armeijan kanssa,konttori niillä sijaitsee lähellä samaa paikkaa josta suomen medioiden ”uutiset” tulee,eli cia:n päämajasta langley,virginia

      Tykkää

  41. Andy
    5 HUHTIKUUN, 2022 2:44 PM

    Lahjus…Raha…Kiristys…

    Kukaan ”Tervejärkinen” ..”persaukinen”…Marin..oitu Paska..Ei tälläisinä Aikoina…pistä 900 000 johonkin Hell…vetin homeloukkuun..

    Miten…Jollain Marin..oidulla…Poliitikko Paskalla…Voi olla…Tuollainen luotto..Oman Taloudellisen tulevaisuutensa…Kohdalla..

    Jonka Palli pitäis Heilua…Joka 4 vuosi…

    Tykkää

    • Niinpä! Jäihän se Australian pääministerikin kiinni Pfizer-lahjuksista ja joutui eroamaan. Täällä meidän suojunttila-banaanivaltiossa kukaan ei vaan taida tutkia mitään. Myös huumeseulat päättäjille olisi tarpeen ottaa satunnaisesti, Zelenskykin testattiin moneen kertaan ja jäi kiinni yrityksistään väärentää tuloksia.

      Tykkää

  42. Suomen hallitus, koittakaapa nyt vähän jäähtyä. Suomi on ansainnut arvostuksensa olemalla hötkyilemättä maailman tuulissa. Sen sijaan, että karkoitetaan diplomaatteja, kannattaisi jatkaa vaikka sen Parikkalan rajanylityspaikan avaamista. Kai te ymmärrätte, että diplomaatit karkoitetaan yleensä juuri ennen kuin sota alkaa. Ilmeisesti teillä on seuraavaksi tarkoitus hyökätä Venäjälle? Joko ne varastetut Venäläisten taideaarteet on päästetty rajalta eteenpäin? Tuskin osaatte edes käsitellä niitä tauluja pilaamatta niitä.

    Muutenkin, Ukraina hankki itse itsensä sotaan pommittamalla omia kansalaisiaan 8 vuotta taukoamatta. Minkä takia te ministerit ette osanneet sopia kriisiä niin, ettei olisi tarvinnut sotia enempää? Miten kuvittlette, että tuolla osaamisella saisitte sodan loppumaan jatkossakaan? Jatkuva eskalointi tuottaa vain enemmän kärsimystä ja vahinko alkaa olla peruuttamatonta.

    Ei tässä kaikki ihmiset ole muutenkaan saman arvoisia. Ei edes Ukrainalaiset keskenään. Vai miten pakotteet kohtelee niitä Ukrainalaisia, jotka jäivät Krimille tai Donbassin alueelle? Niin, heidän ihmisarvonsa loppui läntisten demokratioiden näkökulmasta. Käyko näin myös Mariupolin Ukrainalaisille, joiden kodit jäävät Itsenäistyneen Donetskin kansantasavallan alaisuuteen? Jemeniläisillä ei koskaan ollutkaan ihmisarvoa kuten ei kymmenillä muidenkaan maiden kansalaisialla, joita nato-maat pommittaa taukoamatta.

    Halooo…

    Tykkää

  43. Oiva esimerkki sitä Spedemäisestä…Naisten ” Logiikasta”…

    riikkasoyring
    3 HUHTIKUUN, 2022 8:00 PM

    Mutta kun minä en ota joota TOSISSANI. Otatko sinä ?

    riikkasoyring
    2 HUHTIKUUN, 2022 8:48 PM

    Tietenkin noukkii.

    riikkasoyring
    3 HUHTIKUUN, 2022 8:14 AM

    Nykyään ns. vapaissa demokratioissa pidetään normaalina, että suojelupoliisi seuraa, poimii ja listaa internetissä keskustelevia mielipiteiden perusteella…

    RS..Etkö edes muista..Mitä itse…Kommentoit..?

    RS…EN…EN…Pelkää..PERS..kärpäsiä..Kuten Sinä..Kun lähdet..Mielstelemään Niitä (Naisten tapa yrittää ujuttaa Itsensä ulos Tilanteista..Kun tuntevat Itsensä Uhatuiks..!)

    On kyse..P E R I…aatteesta..!

    Ps…Kuinka..RS…Pystyy kommentoida Kommenttia..Joka Kellonajan mukaan…Ei ollut edes Olemassa…

    Tykkää

  44. Hema
    4 HUHTIKUUN, 2022 9:24 PM

    H@M@….EN…juo…Kokeile juoppo…joskus !

    Kuinka voi kommentoida…Jollekulle H@m@lle…joka ITSE Ei edes….Kommentoi..?

    Välipisteet…Sinun kaltaisia…Juntteja varten…Jotka Eivät pysty Käsittelemään…Monta Asiaa (Sanaa)…Kerralla..

    En OLE..Suckerhomokirjass…Hakemass…H@m@ja…Kavereiks…

    Kyllä..Nautin…Sunkaltaisten HybriidiH@m@jen…Päälle sylkämisest….Tunnustan.

    100+ Työntekijän Yritys…V..mainen Esimies…Jota Kaikki Pelkäs…2 Viikkoo..Ryömi..Mun edess..

    Pyysi sitten Mukanaan…Kun Itse vaihtoi Työpaikkaa..!

    Tykkää

    • Noille hybridikeskuksen natorotille saa tosiaan sanoa suorat sanat. Ei ne näytä mistään mitään ymmärtävän, mutta tyhjät tynnyrithän kolisevat aina eniten, ja sen huomaa jokaisella keskustelupalstalla. Ne luulee olevansa jotain suuria ja mahtavia lobatessaan myrkkypiikkejä ja natoa, ”influenssereita” jotka eivät osaa mitään muuta kuin hokea ryssätrolli, pietarintrolli ym.. Leveilivät esim. sillä miten Pfizer järjesti kesällä niille risteilyn ihanTallinnaan asti!

      Tykkää

Jätä kommentti Andy Peruuta vastaus